.:Warwolt:. said:... vänta nu är jag nyfiken på vad det är Paradox Entertainment gör? Nu verkar de ju inte bli något mer mutant-relaterat what so ever.
krank said:
Arfert said:Ja, har man tagit på sig en sån sak får man leverera, om man vill behålla licensen... annars finns det säkert andra som vill ge ut ett Mutant Chronicles-rollspel...
Tycker inte nån skugga faller på Paradox i det här fallet (från den ytterst knapphändiga info som finns), eller spelföretaget i fråga. Tråkigt bara att det inte blev ett spel, av vilken anledning det nu kan vara. Saker kan ju dyka upp, personliga, jobbrelaterade, förutsättningar kan förändras, sånt är livet.
Den Upplyste Despoten said:Jo, det krävs nästan skicklighet att misslyckas ge ut ett rollspel på fyra års tidsram.
Storuggla said:Däremot är jag inte ledsen av denna nyhet, deras ändringar av spelet gav mig känslan att de inte ville ge ut Mutant Chronicles, utan Kult in Space. Och jag vill inte spela Kult in Space.
Det skulle inte jag. Jag skulle hellre leverera efter 3 år. Jag tror inte att ett spel blir bättre bara för att det tar lång tid att skapa. (Min hobbyprojekt har inte blivit bättre. Allt gåt bara runt i cirklar istället).Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än jag släpper något halvdant efter tre år som jag inte kan vara nöjd med, men som gör nån skrivbordsnisse till licenshallick glad.
Och ärligt talat, om valet stod mellan ovan nämnda treårsversion och ingenting alls, så skulle jag nog fortfarande välja ingenting alls.
Andy said:Det skulle inte jag. Jag skulle hellre leverera efter 3 år. Jag tror inte att ett spel blir bättre bara för att det tar lång tid att skapa.
Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det. Matiné gick ungefär samma tid till mötes och det skrev jag på (i den senaste versionen) i 3-4 år och under en tioårsperiod hann spelet ändra form tre gånger. Att skriva att "jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över" känns inte som en ståndpunkt som är baserad på praktiskt erfarenhet.krank said:Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än...
Jag vet inte riktigt, just det där överdrivna tjafset var en av de grejer som jag gillade. Den överdrivna känslan av att de skulle behöva klona Bruce Campbell för att spela varje roll i en eventuell film var en av de grejer som fick mig att tycka att MC var en skitball setting.krank said:plus en massa anti-awesome i form av megamachotjafs
Han said:Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det.
Han said:Matiné gick ungefär samma tid till mötes och det skrev jag på (i den senaste versionen) i 3-4 år och under en tioårsperiod hann spelet ändra form tre gånger. Att skriva att "jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över" känns inte som en ståndpunkt som är baserad på praktiskt erfarenhet.
krank said:Han said:Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det.
Menar du att han inte tyckte om det när han släppte det? Isåfall förstår jag inte ens varför han gjorde det.
Han said:Fast preferenser hinner säkerligen att ändras under sex år. Dimfrost brukar säga att Terone inte längre var något han skulle släppa vid den tidpunkten när han släppte det. Matiné gick ungefär samma tid till mötes och det skrev jag på (i den senaste versionen) i 3-4 år och under en tioårsperiod hann spelet ändra form tre gånger. Att skriva att "jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över" känns inte som en ståndpunkt som är baserad på praktiskt erfarenhet.krank said:Det beror kanske på vilka krav man ställer på sig själv och sin produkt; själv skulle jag hellre jobba i sex år och kunna släppa något som jag utan tvekan kan vara stolt över än...
/Han som antar att det är likadant med exempelvis datorspel