1. Ingen har skrivit några intressanta gurpsartiklar och skickat in till Fenix
2. Det är inte så många som spelar Gurps i Sverige
3. De systemlösa artiklarna (som jag gärna skulle se flera av) går med lätthet att använda till Gurps
4. Gurps suger
Det viktigaste lär vara punkt 1.
Om det är recensioner du avser så är jag lite osäker på i vilken mån Fenix har möjlighet att få recensionsexemplar av utländska rollspelsprodukter.
Det är inget problem generellt. De får recensionsex. av både rollspel och brädspel från utlandet, genom den svenska distributören. Vad gäller just GURPS vet jag dock inte hur det ligger till. Kontinuerliga recensioner av det skulle troligen vara av för litet intresse, men jag skulle gärna sett en av grundböckerna i den nya versionen.
Rent allmänt skulle jag vilja se fler recensioner av grundböcker till rollspel, även utländska som sedan kanske inte kommer att få mer plats i tidningen.
Kravet är att man känner till produktlinjen eller typen man recenserar, och kan skriva en tydlig och välbalanserad recension.
Det bästa sättet är att skriva en kort recension (2000 tecken) och ge betyg enligt Fenix system, och skicka till Anders och Tove. Om de tycker att det är bra, kan du nog sälla dig till recensenternas skara.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.