Nekromanti ingen?!

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
är det ngen som kan svara på mina frågor??
snälla finns det intee en enda godhjärtat själ här??

/Rach
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>är det ngen som kan svara på mina frågor??
snälla finns det intee en enda godhjärtat själ här??
/Rach<p><hr></blockquote><p>Jo jag kan svara på de av dina frågor som jag vet svaret på men endas dom..
OM det finns en godhjärat själ här det vet jag inte av flera orsaker...
1 Jag kan inte vara 100% säker på att själar existerar..
2 Hur ska jag definiera godhjärad enligt relion då är jag för alltid fördömd..
Enligt bibeln moral guds tio bud ord.. så har jag brutit mot du ska inte själa. ( mmm Jordgubbar Mammas kakor *mmmmm*. )
Jag har misbrukat guds ord ( exempel helvete GUD )
Jag har alldrig använt söndagen till att prisa gud eller gudar.. Hehehe.. och jag har aldrig tagit natvard.
Och sen om man går in på Asa trons bud ord eller muslimernas eller judarnas osv de har alla sin bedöming om godhjärat.
Och tar man och dömer en person efter hans gärningar så kanske man kan säga om någon är godhjärtad men tja väldigt jobbigt då måste man nämligen veta VARFÖR Han/hon gjorde den goda gärningen.
Orsaken kan vara att Om inte så kanske han/hennes nyfikenhet kommer plåga.. eller kanske vill bli belönad eller han/hon kanske är rädd att bli plågad av sitt samvete så för att förhindra det gör han/hon en god gärning.
Eller så kanske han/hon känner sig vänlig eller god och det får han/hon att bli lycklig och därför bara för att få denna lycko känslan gör han/hon goda gärningar...
Eller så kanske personen gör goda gärningar i hop om att folk ska hjälpa han/hon när hjälp behövs...
Ser man värden påså sätt finns det bara själviska individer kvar även om dom gör det som verkar godhjärat...

Så om du verkligen vill ha hjälp allt du kan göra är att fråga vem vet..
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
varför skriver du en massa skit om gud!? tror du att jag bryr mig om nån jävla gud eller??
kan man inte få riktiga svar på detta forum.
jag blir galet på allt snack om gu och han bud ord och skit.
Nu är jag ARG!!!

/Rach
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Ajabaja!

Se upp så inte jargiska inkisitionen kommer på besök!

/Hans ansikte är ärrat av ordkrig och personangrepp. En Soldat
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ajabaja!

<I>Se upp så inte jargiska inkisitionen kommer på besök!</I>

När jag tänker på det - Soteres må väl vara, eller några lokala nitälskare från Vertiod... men varför skulle den <B>jargiska</B> inkvisitionen dyka upp här?

--
Åke
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
Re: Ajabaja!

Men alltså... det var ju om gud i allmänhet. och så var det typ ett skämt, eller nåt.. och sen.. äh! Glöm det!

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top