Nekromanti Ingen jävla butt!

nicole

Warrior
Joined
19 Nov 2002
Messages
218
Location
Göteborg
Re: Årets konvent

Visst var det trist att det var så få där, vad tror du det berodde på? Bästa teorin jag hört är tiden, torsdag -lördag är ingen höjdare för de som jobbar till fredag kväll.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,197
Location
Borås, Sverige
Re: Årets konvent

Tror definitivt att tiden är en avgörande orsak. Fast å andra sidan så har det varit ganska dåligt med folk på BSK de senaste åren, menar det var nog över 5 år (antagligen närmare 10) sedan det var 600 betalande.

Sedan så har ju även konventsorganisationen varit sådär. Exempelvis övernitiska medlemmar av SÄK, strul med sovsalar etc vilket vissa forumiter fått erfara tidigare.

Sedan kan det ju även påverka att det inte är tillräckligt med arrangemang som drar folk.

/Ulfgeir
 

BSK

Veteran
Joined
27 Sep 2005
Messages
4
Det här är ett försök att reda ut lite frågor kring BSK 23. Det är mina personliga (Marcus Cliffords alltså...) åsikter men siffror o.d. är fakta.

1. Affärernas utbud. Ja, det var skitdåligt. Bara att instämma. Jag fattar inte hur affärerna ska kunna sälja när alla har med sig identiska uppsättningar med (för få) varor. Jaaa, ännu ett Settlers...

2. Organisationen. För en gångs skull upplevde staben att vi hade ganska god ordning så mer detaljerad redogörelse för var det brast mottas gärna. (Skudbussen är ett kapitel för sig som vi helt missat att förutse och det ber vi hemskt mycket om ursäkt för)

3. Maten i kiosken. Jo den är väl "konventsaktig" men provade ni inte Wok Village? De är ju toppen att ha så nära, och billigt också...Ang priserna på kioskmat beklagar jag ökningen, den är baserad på ökade inköpskostnader men jag vill också se minskad vinst i kiosken till förmån för bra priser och gemytligare konvent. Min åsikt är att konvent ska betalas med inträdet och inget annat. Kiosken är en förutsättning för mätta och glada besökare, inte en kassako.

4. Plastband. De ingick i temat, och fungerade väl ur vår synvinkel. För att tillfredställa butt-älskare :gremwink: så tilvlerkade vi också buttar. Jag var av åsikten att man skulle få gratis butt med sitt band. Alla andra röstade dock för försäljning av buttar, dessutom med 1:- vinst per butt. Tja, vansinne enligt mig då vi nu har cirka 500 buttar över. Däremot kommer vi nog inte återgå till enbart butt för inträde då vi haft stora problem med försvunna/stulna/"lånade" buttar tidigare år. Band är säkrare både för konventet och besökaren. I framtiden ska buttan vara gratis och medfölja inträde om jag får bestämma.

Nu ska jag försöka svara på fler inlägg.
/Marcus Clifford i egenskap av BSK:are
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Ingen jävla butt! (och var glad för det)

Wokstället var toppen, men jag tror att många med mig inte är så sugna på söt läsk och chips, då man typ mår pyton i magen efteråt, utan föredrar ett juste fruktutbud, vatten och juice odyl.

Beträffande knappar, så verkar buttmaffian äga hela diskussionen. Jag hade inga problem med mitt plastarmband, det var visserligen det enda som kändes som asylum, förutom kioskutbudet sista dagen :gremwink: Alltså de här samlargalna buttomanerna förstår jag inte. En butt gör hål i ens kläder, vilket suger. Jag brukar ha min butt runt skärphållarna i byxorna, men det är ingen som ser den då, så det kunde lika gärna vart en lapp som det stod " Jag har betalt inträde" på som låg i fickan.

Ner med buttarna! (men inte lincon armband istället, de är ännu värre)
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: buttar

Ner med buttarna! (men inte lincon armband istället, de är ännu värre)
Det som jag upplevt som bäst lösning var LinCons gamla namnlappar, hade ju bonusen att man fick mer koll på vad folk hette, samma fördel som buttar för de som ville samla på saker och tydligt för arrangörer att kolla att folk faktiskt hade dem. Så ska vi debatera buttar är min åsikt; Tillbaka med namnbrickorna!

(LinCon arrangörslägg i förfjol rockade förresten fett!!!)
 

Fredrik -O&S

Veteran
Joined
18 Nov 2005
Messages
1
Location
Lund
Hejsan.

Skall försöka svara om mina erfarenheter:
1. Affärernas utbud..
Tja, inte var det väl SÅ dåligt? Jag handlade en billig "Old One eye" (GW) och en ännu billigare plastkulle hos.. var det Wizard games? I gamla dramarummet. Hittade dessutom något Cthulhu äventyr som såg kul ut. Glömde tyvärr att köpa det till slut. Är inte problemet att många "roll"spelsaffärer numera bara säljer dataspel och enstaka GW grejer? Så ser det åtminstonde ut på min åkerlapp. Har faktiskt aldrig förstått hur butikerna har råd att åka på konvent, jag har svårt för att se att de säljer tillräckligt..

2. Organisationen..
Funkade väl hyfsat tyckte jag, utom en rollspelsansvarig som tyckte att han kunde välja sitt favoritlag, i stället för att titta på anmälningsordningen, ända tills rollspelsansvarige dök upp.

3. Mat..
tja, det var väl ungefär vad man kunde ha förväntat sig..

4. Buttar..
Kul att de fanns, om de kostar fem kronor eller inte kan jag inte bry mig mycket mindre om.

Egna synpunkter:
Tiden ställde till det för oss, torsdag till lördag är deffinitivt ett sämre koncept, som gjorde att vi tappade två man av nio.
Om nu skolan skall vara lämnad på söndag lunch, så är det ju inte mycket att göra åt det. Söndagsmorgonspasset har väl tyvärr en tendens att bli litet avslaget ändå. Kollade längtansfullt igenom jättegamla BSK foldrar, med två söndagspass och avslutning kl 19..
Vi brukar dessutom gå på lokal på torsdagskvällen, så det ställer ju till det ytterligare..
Skulle man inte kunna lägga torsdagspasset senare (21-02)? Då slipper man ta även halva torsdagen ledig och ha auktionen på söndagen med prisutdelning direkt efter?

Avslutning:
Fanns det ens någon i år? Om den fanns sov jag över den.
Borde man inte kunna samla folk efter konventet? Vad skulle "lura" er att gå på en avslutning? Priser i fler spel? PRISER SOM _INTE _ delas ut förän på avslutningen?

/ Fredrik
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
utom en rollspelsansvarig som tyckte att han kunde välja sitt favoritlag, i stället för att titta på anmälningsordningen, ända tills rollspelsansvarige dök upp.

Tja, om det är mig du talar om tycker jag att du förvränger sanningen en aning. Jag kände ingen i laget som "fått" mig (beroende på att de var antagligen typ fem år yngre än mig) och nog sa jag på direkten att jag givetvis tog er istället utifall att det var så att ordningen på siffrorna på pappret var ordningen i vilken folk hade rätt att få SL? Nu var fallet så och jag tog förvisso inte er men jag fixade ju så att alla fick spela.

Jag var vid tillfället trött och förvirrad samt hade trots hyfsad konventserfarenhet(spellett/arrangerat på konvent sen Sydcon Tio) ingen aning om att det fanns en anmälningsordning (det är ju egentligen en rätt självklar grej när man tänker efter) då jag aldrig stött på begreppet eller behövt hantera det innan.

När du påpekade detta ville jag givetvis bekräfta det, vilket Jimmy (rollspelsansvarige) gjorde. Hoppas du ursäktar min försiktighet.

Vad anbelangar avslutningen så låg den klockan nio (jag hade fått för mig att det var klockan 12 eftersom folk sa att konventet slutade 12), jag sov dock till tio och drällde till tolv för att vara på den... hade jag inte det hade jag sluppit sitta tre timmar på Borås station (tacka fan för att de hade surfstationer), jag missade mitt tidiga tåg med typ tjugo minuter..
 

Mainman

Veteran
Joined
12 Nov 2005
Messages
1
Location
Borås
Re: Årets konvent

SÄK = säkerhet.

I BSK:s fall de som ser till att inte obehöriga tar sig in på skolan, att folk inte sover på fel platser (typ elskåp, trapphus)
etc etc

Att dom var övernitiska i år har jag dock inte hört något om

/Tomas Davidsson
Allt-i-allo BSK2005
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,197
Location
Borås, Sverige
Re: Årets konvent

I år var inga problem mig veterligen med övernitiskhet. Dock så har de haft sådana tendenser förra och förr-förra BSK. Det jag tänkte på var mer det att om det varit dåligt ett år så hänger intrycken av det kvar under ett bra tag.

edit. Och jag tror att tiden var den absolut största orsaken till att det inte blev så många besökare.

/Ulfgeir (eller Gizmo som vissa känner mig som. =^_^=)
 
Top