Nekromanti Information från teknikergruppen.

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,143
Dante;n146503 said:
Om forumredaktören får lägga sig i:

Om vi skulle gå live med en vB4-version av forumet UTAN en fungerande shoutbox i sidokolumnen …




… då skulle jag låtsas avgå och dessutom skulle någon få äta upp sin hatt.

(Det handlar mest om att hitta en lämplig shoutbox och testa skiten ur den för att se till att den lirar bra med resten av forumet; bara kan användas av inloggade användare; inte har en annan timeout för inloggning än forumet; etc. Innan vi gjort det vill vi dock helst inte LOVA någonting.)
Aha, vrållåda = shoutbox. Ja de säger ju att man lär sig nåt nytt varje dag... ok, då kan jag gå hem för idag
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
zonk;n146604 said:
Aha, vrållåda = shoutbox. Ja de säger ju att man lär sig nåt nytt varje dag... ok, då kan jag gå hem för idag
småprat = vrållåda = shoutbox = chatbox = ...

kärt barn har många namn och just vrållådan är forumiterna extra förälskade i. :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Fundering: på OldWRNU är mitt visningsnamn "Vimes", precis som mitt användarnamn här. Men mitt användarnamn på OldWRNU är "Dac" (fråga inte). Kommer det påverka migreringen.

OBS! Jag har inte läst så noga i tråden så om detta redan adresserats är det fritt fram att kalla mig för "idiot"/"sumprunkare"/"kanalpadlare" eller vad som anses passande.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Jag är en sumprunkaridiot.

Okej, så migreringen går på e-mail säger ni?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vimes;n146630 said:
Jag är en sumprunkaridiot.

Okej, så migreringen går på e-mail säger ni?
Ja det stämmer.

Skrev detta tidigare i tråden:
Vicotnik;n146522 said:
För de som vet med sig att de bytt användarnamn så är min rekomendation att ni kollar in följande tråd:
https://www.rollspel.nu/threads/631...r PM rubriken med: [B][Migrering][/B][/QUOTE]
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Vimes;n146630 said:
Jag är en sumprunkaridiot.

Okej, så migreringen går på e-mail säger ni?
I praktiken slår migreringsskripet automatiskt ihop konton från gamla och nuvarande forumet om de har samma mailadress.
Har man använt olika mailadresser måste vi dock göra det manuellt.
Tanken är att ens användarnamn på nya forumet ska vara detsamma som det man har här.
Eventuella andra användar-/visningsnamn från gamla forumet kommer att försvinna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,620
Location
Rissne
CapnZapp;n146638 said:
Kanalpadlare?
Det är en förolämpning som heter duga, det! Vill man förstärka kan man ju lägga till "förplåtad" till exempel.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
krank;n146652 said:
Det är en förolämpning som heter duga, det! Vill man förstärka kan man ju lägga till "förplåtad" till exempel.

Haha, bara äkta kanalpaddlare skulla använda uttryck som "förplåtad".
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Sak värd att nämna så det inte missas: se till så e-postadressmatchiningen i scriptet är case insensitive. Jag vill inte att ni missar att slå ihop mina konton för att jag öppnar min mailadress med stor bokstav på gamla forumet men inte här.

Übereil
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Übereil;n146690 said:
Sak värd att nämna så det inte missas: se till så e-postadressmatchiningen i scriptet är case insensitive. Jag vill inte att ni missar att slå ihop mina konton för att jag öppnar min mailadress med stor bokstav på gamla forumet men inte här.

Übereil
Vi kommer kunna merga konton efter migreringen så om någon missas så kan det hanteras.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Spider Jerusalem;n146702 said:
Vi kommer kunna merga konton efter migreringen så om någon missas så kan det hanteras.
Hängslen OCH livrem! Jag gillar't!

Übereil
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Kommer nya forumet bli ett separat forum, dvs kommer detta forum temporärt finnas kvar ett slag? (Då kan man ju logga in här om man har problem, och slipper skapa sig ett tempkonto bara för att kommunicera)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
En annan fråga: om man har glömt sitt lösenord och litar på att ens webbläsare kommer ihåg det, kommer lösenordsåterhämtningen att funka?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Krille;n146765 said:
En annan fråga: om man har glömt sitt lösenord och litar på att ens webbläsare kommer ihåg det, kommer lösenordsåterhämtningen att funka?
Just nu jobbar Lupus Maximus på att få ordning på detta. Detta är något som måste fungera innan vi gör migreringen. Så ja den kommer att fungera.
 
Top