Nekromanti [Infiltratör] Eftersnack

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Grattis till ulvarna!

Stort tack till Han! Det här var en kul variant som jag kan tänka mig att spela igen, när jag orkar gå in för det. Jag är fortfarande mör sedan klassikern och i det här spelet var jag på paus. Jag gillade spelupplägget och tror att det kan bli riktigt roligt om vi finslipar det ordentligt.

Hade vi snackat mer så hade ulvarna fått det jobbigare, den saken är ju klar och bevisad sedan länge, men spelet är obalanserat och i det här partiet handlade det om att gissa rätt med oddsen emot byn. KK och Vimes gjorde dock ett schysst jobb, och det vill jag inte ta ifrån dem. Vico bidrog också, i sann varulvslagsanda, till segern. Så Grattis ännu en gång ulvar! Ert hemliga snack gick mig helt obemärkt förbi och jag tror fortfarande att det hade varit bättre att köra på en strategi hela vägen ut istället för att blanda dem. Antingen skulle vi snacka ordentligt eller så skulle vi strypa all kommunikation. Det här blev mest äppelmos :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
2097 said:
Här verkade det finnas en myt om att det var grönande att snacka mycket-hos oss är det snarare tvärtom, myten är att dom som sitter tysta är grönast för spionerna vill styra spelet med sin extra information medan byborna inte har lika mycket fakta att gå på.
Jag tror på varken av dom inställningarna. Vissa människor är helt enkelt snackigare än andra -- t.ex jag brukar alltid vara med och lägga fram mina teorier, oavsett vilket kort jag fått. Jag tycker inte att det rödar eller grönar mig att snacka mycket. Men alla kan vara spioner. Vilket vi fick se här, där ulvarna styrde skutan.
Det är inte grönande att snacka mycket, det finns det många ulvar som klarar, men det ger byn mycket mer att jobba på om snacket hålls uppe. Ju mer ulvarna måste ta ställning till, desto svårare får de och till slut gör de bort sig. Om du tycker att det här är kul borde du haka på nästa varulvsspel. !Paxy ska hålla i ett ganska snart tror jag!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK said:
Mukwa är ju när han är på viset sjukt bra i ulv synpunkt. När han är en vass bybo är han ett helvete, men annars är det rätt lätt att använda sig av hans humör
Dig grönade jag faktiskt till stor del för att du var på mig som fan förra partiet också. Jag tänkte att det var en gammal rest :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
2097 said:
Tack igen -- och om det här inlägget bryter mot någon regel så säg till, tänkte det var ok för det var eftersnack?
Inga regler brutna. Kul att se dig på forumet. Om exempelvis Tyr kör igång något så är det bara att hoppa med. Ska bli intressant att se vad någon annan gör med spelet.

/Han som gillar att andra tyckte det var intressant att följa spelet
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tack för ett kul lir!

Det var kul, åtminstone fram tills [insert personal tragedy here]. Schysst tema och grafik.

Jag var inte direkt överraskad att Vimes var infiltratör. Vi två hamnade i konflikt, och han vann. I slutet var han den näst mest sannolika infiltratören sett till scum tells. Men pga att de flesta såg honom som grön så kunde jag inget göra annat än om jag hittade mer konkreta bevis, vilket jag inte gjorde. Jag hade typ noll lust att spela i slutet, men jag var tvungen att åtminstone försöka. Att analysera röster kändes lättast i det läget. Rösterna pekade på att jag kanske läst Vimes fel så jag släppte det och chansade. Det blev fel, men det var inte hela världen. Detta var typ det enda sättet jag kunde gröna mig själv på, och hade jag inte försökt så hade jag förlorat ändå.

Vicotnik var självklar ulv. KK hade jag inte på min radar alls. Jag tror det var eftersom vi hade så många med låg aktivitet. Hans pladdrande såg inte så illa ut i jämförelse. Bra spel från samtliga infiltratörer. De spelade bättre och de var mer sugna på att vinna, så det var välförtjänt.
 
Top