Varulv Inför WRNU:s varulvsspelsklubbs prisgala

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ja, det är kanske fusk att ha med Glockenspiel. Jag försvarar mig med att:
1) "social-deduction"
2) informerad minoritet mot oinformerad majoritet
3) det spelades i varulvsspelsforumet
4) designen tog sin start i varulvsspelsklur

Men det är så klart lite i en gråzon. Men jag tycker nog att det är ok! Och jag bestämmer, sådeså.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Glöm inte bort!

Priskommittén vill ha in Dina nomineringar inom 5 dagar!

I hederspriskategorin behöver vi få in nomineringar. Hederspriset går till någon som gjort något extra för varulvsspelens fortlevnad och utveckling, eller till någon som bör hyllas lite extra oavsett anledning. Fundera, fila på en formulering och nominera här i tråden! Vi vill ha in nomineringarna senast 12:e december.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Ja, det är kanske fusk att ha med Glockenspiel. Jag försvarar mig med att:
1) "social-deduction"
2) informerad minoritet mot oinformerad majoritet
3) det spelades i varulvsspelsforumet
4) designen tog sin start i varulvsspelsklur

Men det är så klart lite i en gråzon. Men jag tycker nog att det är ok! Och jag bestämmer, sådeså.
Jag vill banne mig nominera Glockenspiel till någonting. Om så bara i kategorin "spel jag haft roligast med någonsin".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
God morgon!

Många är värda ett hederspris: Björn den gode för hans gedigna analytiska tänk som redan från det allra första spelet (!) visat att varulvsspel är mer än snicke-snack, slump och tur.

Rising som drog igång hela kalabaliken, men framförallt insåg hur man kunde skapa nya varianter på det populära spelet.

Feuflux som tålmodigt arrangerat spel under åren med olika teman.

Nu har jag efter lång betänketid bestämt mig för att nominera
V I M E S

Han har gjort allt: spelat bra, visat hur man kan agea som ulv och bybo, förnyat genren (bl a för Glockenspiel, men inte bara därför) , arrangerat spel kontinuerligt och därmed hållit liv i genren. Slutligen har Vimes i mitt tycke varulvsklubbens roligaste och mest välformulerade penna. Vimes ska ha priset tycker jag.

Ser fram emot glamour, galaoch bubbel!
 
Top