Nekromanti Inför Kickstartern #99: säljpitch

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Avslutningsvis säljer ni Westernreglerna som "enkla, snabba och visuella".

Jag är ledsen för att vara den som säger det, men bara för att ni som arbetat med Western i årtionden upplever reglerna som enkla innebär inte att det är en bra ide att sälja spelet som enkelt, särskilt inte på den internationella marknaden.

Brutalt ärligt: Western har inte enkla och snabba regler. Western har några av de mest komplicerade och detaljerade reglerna jag någonsin stött på. Att det går att få upp hastigheten med övning är helt ovidkommande. Jämfört med sant enkla och snabba spel på typ 10 sidor sammanlagt är er säljpitch helt oförsvarbar.

Ni kommer bara att bli hånade om ni säljer Kickstartern som "simple and fast". Gör inte det. ("Visual" däremot är helt rätt)

Detta säger jag med kärlek och omtanke.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Haha! Den säljpitchen hade jag missat! "Enkla och snabba" riskerar ju att fånga helt fel målgrupp, själv älskar jag Westerns regler för att de är precis motsatsen!
?Enkla = Basfunktioner, som jag ser det. Western = "Extended". Med mycket modifikationer, valmöjligheter och detaljrikedom.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Western är krångligare än GURPS Old West, Owl Hoot Trail, Deadlands Reloaded, Dogs in the Vineyard och många många andra västernspel. Vilket också kan vara något positivt: detaljer osv.
Men om man är krångligare än GURPS, världens krångligaste spel, så är det inte enkelt och snabbt.
 
Top