Inför en generatorutmaning

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Slumpgeneratorer är roliga. Tabeller, matriser, spelkort, egna kort, andras kort, stulna kort (?), allt! Rollpersoner, planeter, scenarier, dungar, äventyr, vi vill generera allt!

Jag vill slumpa massor med saker, så jag tänkte att vi kunde kanske ha en generatorutmaning?

Men sen tänkte jag att det är bättre att diskutera utmaningen innan den sätter igång, så det blir en skoj utmaning, än att bara utannonsera den ur det blå.

Så, generatorutmaning--vad känner ni?!
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,033
Location
Stockholm
Teman eller någon form av startskott brukar vara kul för att känna extra delaktighet i vad alla andra gör, och bygga inspirationen ifrån.

Vore nice om inskicken tilläts samlas någonstans, licensfritt (med möjlighet till opt out, förstås).

Jag gillar när duktiga personer tipsar om bra mallar och resurser för att göra att ens bidrag ser snygga ut, utan så mycket energi. Alltid roligt när det inte bara är ett kritvitt google doc.

Men oavsett, skoj! Jag tror att en generatorutmaning på många sätt blir enklare än en scenarioutmaning - för trots att man kanske behöver mer innehåll, känns det som man bara kan samla en bunt väldigt lösa idéer utan samma ”helhet”.
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
518
Det låter kul jag är nog på.
Men jag är också för att det finns någon form av ramar för utmaningen. Något som kickstartar fantasin lite. Exempelvis ett namn på tabellen, ett resultat som måste vara med eller något sådant
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Vad sägs om att ta tre slumpmässigt valda befintliga slumptabeller och slå fram tre olika resultat som får ligga till grund för den tabell man gör?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Kul kul! Jag är på! Om jag får föreslå så skulle jag vilja ha en generator för anledningar till rp att äventyra/motiv för en slp att vilja hyra rp.

Tex: "SLP vill att rp ska hämta gods ur karavan som blev överfallen av läskigt träskmonster", "SLP vill att rp ska sabotera produktionen av [X]!" mm.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Kul kul! Jag är på! Om jag får föreslå så skulle jag vilja ha en generator för anledningar till rp att äventyra/motiv för en slp att vilja hyra rp.

Tex: "SLP vill att rp ska hämta gods ur karavan som blev överfallen av läskigt träskmonster", "SLP vill att rp ska sabotera produktionen av [X]!" mm.
Det här tycker jag låter mindre som ett förslag och mer som en tjuvstart. ;)
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,316
Jag kommer verkligen försöka vara med!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,919
Location
Ludvika
Låter kul. Jag tror att ett bestämt ämne kan vara väldigt begränsande, men ett mer löst tema kan däremot vara kul.

Och kan ju förhoppningsvis leda till en liten PDF efteråt på temat.
 
Top