Nekromanti Indy 500

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Sam Hornish Jr, tog hem segern i årets Indy 500... Mycket spännande tävlig vill jag lova. Far och son slutade tvåa och trea - Marco och Michael Andretti. Hornish vann med SEX HUNDRADELAR!!! Det är lite det.

Såja, mitt första motorsportsinlägg på rollspel.nu, jag känner mig nöjd. :gremwink:
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Nåja, F1 är enligt mitt förmenande så himla styrt av pengar, dessutom är racen oftast tråkiga - det är för svårt att köra om och det är för riskabelt så ingen försöker. Å andra sidan tycker jag att IRL är ganska tråkigt också - bilarna är för lika varandra, det finns ingen spänning vad gäller konstruktörsmästerskap eller däckslevernatörer. Det IRL har som F1 saknar är spännande omkörningar, spännande krascher och spännande depåstrategier.

Det finns förstås den ultimata motorsporten - den som kombinerar det som är spännande i IRL med konstruktörskonkurrens och som dessutom lägger till tuffa bilar, obetalbara förarpersonligheter (och namn på dessa!) samt massor av muskler - jag talar såklart om NASCAR!

Fast Indy 500 är en så pass intressant tävling att den ändå måste ses.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det finns förstås den ultimata motorsporten - den som kombinerar det som är spännande i IRL med konstruktörskonkurrens och som dessutom lägger till tuffa bilar, obetalbara förarpersonligheter (och namn på dessa!) samt massor av muskler - jag talar såklart om NASCAR!"

Och folk tycker jag är en mupp för att jag gillar wrestling... :gremgrin:


Storuggla, tumme i ögat!
 

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Just det! Vi har alla våra laster...

Fast jag undrar hur du kan motstå namn som Sterling Marlin, Ricky Rudd, Joe Nemecheck etc.

För en komplett förarlista (som jag tror även inkluderar alla före detta förare) se denna sida! :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag får väll åxå erkänna att jag gilar motorsport, F1 i synnerhet.. =)
Indy 500 funkar åxå, helt kart =)
Dock så tycke jag åxå sådanadära monsterbilar, elerl va´nu tusan de heter är brutalcoola att se på.. =) Alltid liak skoj att se när adnra bialr blir mos av dessa bilar.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Det finns förstås den ultimata motorsporten - den som kombinerar det som är spännande i IRL med konstruktörskonkurrens och som dessutom lägger till tuffa bilar, obetalbara förarpersonligheter (och namn på dessa!) samt massor av muskler - jag talar såklart om NASCAR!

"Only rednecks could like a sport which only has two rules: 1) Go fast. 2) Go left."

Nej, runt runt runt i en oval ger jag inte mycket för. F1 tycker jag personligen är rätt tråkigt att se på, men det är mer utslag av personlig smak än någon direkt dissning. Rally, däremot, gillas skarpt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Rally

"Rally, däremot, gillas skarpt."

...uhm... undrar varför. Man står ute i skogen, sen säger det VROOM! och en reklampelare kör förbi i hundrasexti. En stund senare säger det VROOM! och en annan reklampelare kör förbi i ungefär samma fart. Enda sättet att få reda på vem som leder är att knata iväg till målet och titta på resultattavlan.

Ännu roligare är det på nattsträckor. Det är ungefär som ovan, fast kallt och beckmörkt. Sen blir man bländad så att man inte kan se reklampelaren som brände förbi, och slutligen ser man två röda punkter vråla runt en krök.

---

Det sagt, det är skitkul att köra rally, men som publiksport är det rätt trist.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Rally

Well. Publiken på platsen har jag också svårt att förstå, av just den anledning som du nämner. Lyckligtvis så är jag tillräckligt försoffad för att utan skam glo på dumburken istället, där man faktiskt får lite överblick. :)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Fast jag undrar hur du kan motstå namn som Sterling Marlin, Ricky Rudd, Joe Nemecheck etc."

Äh, i wrestling har du ju namn som Samoa Joe, Nature Boy, Triple H, Carlito Caribbean Cool, The Rabid Wolverine och Big Show. Det spöar ju det mesta :gremgrin:


Storuggla, ruttet landskap
 
Top