Söker spelgrupp Indiespel i Sandviken/Gävle

JoakimPetersson

Veteran
Joined
9 Nov 2021
Messages
4
Hej!

Jag söker folk i Sandviken/Gävle-området som är intresserade av indierollspel, gärna med annorlunda teman och mekaniker. Antar att indierollspel kan betyda lite olika saker beroende på vem man frågar men jag menar spel som fokuserar mer på berättandet än på att försöka vara någon form av simulation genom att ha regler för allt. En annan preferens jag har är att jag föredrar one-shots och kortare äventyr över kampanjer som aldrig tar slut. Har inga problem med att vara spelledare i spel där det behövs en sådan. Om det redan finns någon spelgrupp för det här så hoppar jag gärna med! Annars är min plan är att försöka få ihop en grupp som kan träffas IRL hyfsat regelbundet och kanske skapa en studiecirkel för det på studiefrämjandet i Sandviken.

Några exempel på spel jag gärna skulle spela:
Blades in the Dark (eller andra Forged in the Dark spel)
The Quiet Year
Utpost
Lovecraftesque
Ironsworn
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Jag bor i Stockholm så kan tyvärr inte vara med i en regelbunden grupp där uppe.
Men jag har fritidshus i området så jag skulle kunna tänka mig vara med på något one-shot om tiderna faller rätt
 

JoakimPetersson

Veteran
Joined
9 Nov 2021
Messages
4
Jag bor i Stockholm så kan tyvärr inte vara med i en regelbunden grupp där uppe.
Men jag har fritidshus i området så jag skulle kunna tänka mig vara med på något one-shot om tiderna faller rätt
Du får gärna höra av dig när du är i närheten så kanske vi kan få ihop något :)
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Jag bor i Gävle och kan eventuellt vara intresserad. Är dock inte så sugen på Blades in the Dark för att jag har spelat det mycket i år.
 

JoakimPetersson

Veteran
Joined
9 Nov 2021
Messages
4
Jag bor i Gävle och kan eventuellt vara intresserad. Är dock inte så sugen på Blades in the Dark för att jag har spelat det mycket i år.
Trevligt! Jag börjar också tappa sugen lite på Blades om jag ska vara ärlig. Har fortfarande kul med det, men börjar känna att det vore roligare att spela något annat.
 

Ekorren

Warrior
Joined
10 Nov 2009
Messages
297
Location
Gävle
Vardagar är oftast svårt för mig. Bor i Gävle men jobbar halva veckorna i Hedesunda och andra halvan i Bergby så blir ganska långa dagar med pendlingen inräknad. Har inte heller bil så behöver åka buss för att ta mig ut till Sandviken. Så om jag kan vara delaktig beror helt på vad som planeras.
 
Top