Nekromanti Indierummet på GothCon

Björn Persson

Veteran
Joined
5 Nov 2010
Messages
20
Location
Linköping
HEJ!

jag heter som mitt loggin antyder Björn Persson
och jag letar efter det gäng som håller i Indie-rummet på GothCon. Dett för att vi i LinCons arrangemangsgrupp söker utöka rollspelandet inför nästa år och jag som är ansvarig för rollspel har själv fastnat för just indie-rollspel tack vare indie-rummets insatser.

LinCon 2011 tar plats den 1:a till 6:e Juni och om det finns ett intresse för att anordna ett indie-rum även på LinCon så skulle det vara väldigt uppskattat av mig och många med mig.

Ni som är sugna på att arrangera på LinCon kan kontakta mig på bpersson90@gmail.com

(Hoppas detta inlägg ligger under rätt flik och att jag inte uppfattas som spammare)

MVH
/Björn
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Du hittade rätt när du PM:ade mig!

Jag tycker att det är skitkul att Lincon satsar på rollspel och tycker att det vore awesome att ha indierummet där.

Dock så åker jag inte riktigt på konvent längre, det är GothCon och i år även SSK (Bara för att träffa forumiter) så jag har egentligen inte lust att åka till Lincon.

Du ser ambivalensen här, ångesten och skuldkänslorna i detta var det som uppehöll mig från att svara dig ordentligt. :gremwink:

Men kanske vi har några andra i vårt crew som är intresserade? Kanske kan ni övertyga mig också. :gremsmile:
 

Björn Persson

Veteran
Joined
5 Nov 2010
Messages
20
Location
Linköping
Det hela blir med ens mycket klarare!

Ja om jag ska försöka peppa lite så kan jag ju säga att när vi snackade rollspel på det första arrangörsmötet så va det ju som jag nämnde i den andra tråden mycket skrivna äventyr av producenterna för de respektive rollspelen. Men när jag berättade om mina erfarenheter från indie-rummet och villka otroligt trevliga och engagerande möten jag fick där så blev flera väldigt intresserade. I slutet på mötet stod det klart att jag skulle göra vad jag kunde för att få med er då vi inte har något annat rollspel arrangemang som kommer i närheten av den dropin möjlighet ni har och dessutom bemöter ett helt annat behov av rollspelande delen.

Jag har också (även om inget är bestämt helt ännu) sagt att om ni kommer så ska ni ha en egen sal och jag har också tryckt hårt på möjligheter att i god tid veta vilka salar man kan vara i de olika passen o.s.v.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,684
Location
Rissne
Jag vet inte alls vad jag gör då (mina planer är i dagsläget ganska osäkra), och jag vet inte om jag riktigt kan
räknas som en av arrangörerna av indierummet... men om det blir ett
indierum på LinCon såökar chansen att jag dyker upp. Jag kommer isf att ta med mig framför allt mina egna spel och projekt (Evolutionens Barn, Null State och VÄRMEDÖD), och kan tänka mig arrangera/dropin-spelleda åtminstone de två senare.

Jag vill dock ogärna vara "ensam arrangör"; jag tillhör som sagt inte alls indierummet egentligen och min inställning till de flesta indiespel kan snällast beskrivas som en smula ambivalent. Att några av mina alster är indie-iska (indieiska, fattar ni?) är mer ett sammanträffande. Jag gillar mina indiespel, men sällan andras =)
 

Björn Persson

Veteran
Joined
5 Nov 2010
Messages
20
Location
Linköping
Det vore väldigt kul att se er hålla ett indierumm på LinCon och ju fler ni är som håller i det ju roligare blir det säkert eftersom att det finns mer att välja på.
så fort arrangemangsanmälningarna är klara så lägger jag upp dem här så kan ni ju fylla i tillsammans och samordna era respektive initiativ till ett arrangemang så blir pressen lite mindre.

AW skulle vara väldigt uppskattat att se på LinCon. jag har själv skummat reglerna (På Arvids uppmaning)och det ser verkligen ut att vara ett bra spel.

Tänk på att det viktiga är att få dit folk som har något att bjuda på. Standarden lägger ni ju själva efter engagemang och allt vad som blir av är både uppskattat och bättre än förra året.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag har bestämt mig för att ta lite paus från rollspelshobbyn och lite andra åtaganden.

Indierummet på GothCon kommer jag förstås fortsätta arrangera, och vår spelgrupp kommer att rulla på som vanligt Jonatan (Så fort M hittar några datum som hon kan spela på :gremsmile: ) men jag kommer nog skära ner på rollspel.nu, och jag kommer inte arrangera Indierummet på fler konvent.

Björn, du kan vända dig till wilper och DeBracy som arrangerar Indierummet Nordnordost, och även är med och sätter upp Indierummet GothCon. Ifall någon arrangerar indierummet på LinCon så kan det mycket väl hända att jag dyker upp som enkel spelledare.

I vart fall, tack för din förfrågan. Hoppas ni gör ett awesome rollspelskonvent!
 

Björn Persson

Veteran
Joined
5 Nov 2010
Messages
20
Location
Linköping
Jag förstår din inställning och tackar så mycket för svaret. Jag ska jaga vidare och för er som är intresserade av hur det går så är det bara att slänga en kik i den här och LinCon tråden så lovar jag att uppdatera er.
 
Top