Nekromanti Indierum på LinCon?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Ok, det ligger ett halvår bort, men jag är ändå lite nyfiken:

För vilka är det 50% eller högre chans att de kommer och spelleder i ett indierum om det blir ett sådant på LinCon?

(Jag har aldrig varit på LinCon själv, men efter vad jag förstår har man släppt rollspelen de senaste åren. Jag spelar varken Magic eller 40K (längre), och jag blir rastlös efter mer än tre timmar av brädspel. Så skall jag åka ner vill jag veta i förväg att det iaf finns några Indierumsspelledare att spela med om besökarna tryter.)
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag hade tänkt att åka till LinCon för första gånger nästa år. Men då bara om det kommer lite wrnu:are dit. Så ett indierum vore perfekt för min del, skulle gärna hänga där en hel del.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Är vi ärligt talat bara två personer härifrån som funderar på att åka till ett av Sveriges största konvent?

bumb
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag överväger saken, men bortsätt från i år så finner jag få saker som tilltalar mig på Lincon, upplever att det är mest fokus på figurspel och magic där, vilket inte tilltalar mig särskillt mycket. Men om det blir ett Indierum på LinCon då ökar nog chansen att jag dyker upp.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Vicotnik said:
Jag överväger saken, men bortsätt från i år så finner jag få saker som tilltalar mig på Lincon, upplever att det är mest fokus på figurspel och magic där, vilket inte tilltalar mig särskillt mycket. Men om det blir ett Indierum på LinCon då ökar nog chansen att jag dyker upp.
Nästa år är det risk att det bara blir figurspel, eftersom Wizards of the Coast har placerat Magicturneringen Grand Prix Malmö samma helg som Lincon, och alla Magicspelare i Sverige (och Danmark och delar av övriga norra Europa) kommer att vara där istället.

/tobias
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag brukar åka på Lincon, men mest av Magic-skäl, och i år är Magic på Lincon helt stabbat av GP Malmö som är samma helg, så det blir inget Lincon för mig i år.

I övrigt skulle jag gissa att bristande intresse för att planera något nu är relaterat till att det är ett halvår kvar.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Ok. Att Magic-spelarna är annorstädes påverkar inte mig ett dugg. Men jag köper absolut att det inte är något jätteintresse för planering just nu. :)

Jag är mest ute efter att känna läget lite. Och än så länge verkar det ju inte vara något översvallande intresse. Kanske blir annorlunda längre fram.
 

Tomas Lööw

Veteran
Joined
6 Apr 2009
Messages
23
Location
Linköping
wilper said:
(Jag har aldrig varit på LinCon själv, men efter vad jag förstår har man släppt rollspelen de senaste åren. Jag spelar varken Magic eller 40K (längre), och jag blir rastlös efter mer än tre timmar av brädspel. Så skall jag åka ner vill jag veta i förväg att det iaf finns några Indierumsspelledare att spela med om besökarna tryter.)
Att vi i LinCon skulle ha släppt rollspelen kan jag inte hålla med om. Förra året tror jag vi hade 12 olika rollspels- och lajv- arrangemang, vilket jag tycker är helt OK för ett konvent i vår storlek.

Däremot så har vi ju tyvärr på senare år fått ett rykte om oss om att inte vara ett rollspelskonvent, förmodligen pga av en svacka för några år sedan när vi inte hade mer än en handfull rollspelsarr. Detta har blivit något av en självuppfyllande profetia i och med att vi de senaste åren har snarare haft brist på spelare än scenarion ibland. :gremfrown:

Jag har själv varit på LinCon åtta år i rad utan att spela Magic eller något figurspel och kan inte hålla med om att fokus skulle ligga på dem, båda grenarna är relativt undanputtade till utkanterna av konventet.

Men jag är jättepartisk, så lyssna inte på mig. :gremsmile:

/Tomas, som sitter i LinCons ledning.
 

Björn Persson

Veteran
Joined
5 Nov 2010
Messages
20
Location
Linköping
Hej, Björn från LinCon här i år igen.

Jag blev Tippsad av Tomas om den här diskussionen så tänkte dyka förbi.

På rollspelsfronten inför 2012års LinCon är det just nu inte något super tryck minst sagt men ett indie-rum skulle göra mig som rollspels och lajvansvarig överlycklig!

Nytt sedan förra året är att vi har flera små grupprum på konventet som är väl lämpade för rollspel och som inte är intressanta för andra typer av arrangemang så plats är inte något problem. Om det dessutom skulle vara så att det finns ett intresse för att annordna någon form av uppsamlingsplats med te och liknande trevligheter (som jag själv åtnjutit på GothCon) så lovar jag att försöka annordna ett större rum för sådant bruk.

Alla som är intresserade av vad det innebär att arrangera på kommande LinCon är varmt välkomna att maial till: bpersson90@gmail.com
och fråga allt av intresse samt få arrangörsbrev m.m.

Sista datum för att skicka intresse dock redan den 26:e Januari (ja, det är tidigt men det är bara för att kunna garantera att man kommer med i foldern och får lokal, små rollspels arrangemang bör kunna klämmas in på plats.)

Skicka gärna alla era vänner och gör LinCon till erat rollspelskonvent! När Magic är borta har vi vår chans att ta över :gremwink:

/Björn lajv och rollspels ansvarig
 

Björn Persson

Veteran
Joined
5 Nov 2010
Messages
20
Location
Linköping
Re: Indierumm på LinCon?

Hej igen alla!

Ett sista litet försök att höra om det finns någon/några som kan tänka sig att styra med ett indirumm på LinCon?

Det skulle vara väldigt uppskattat men det börjar bli ont om tid. Vi behöver ha en anmälan av intresse att hålla i arrangemanget inne senast nästa vecka.

Hoppfulla hälsningar
/Björn arrangemangsgruppen för LinCon 2012
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Indierum på LinCon!

Jag har pratat med Björn, och jag kommer att vara där och försöka rodda ihop ett indierum!

Nå, jag har inte så mycket erfarenhet av detta. Och jag har absolut inte en grupp spelledare som följer med mig så att vi kan ha ett stall av dem stående där. Som jag har förstått att det funkar på GothCon är så att få är officiella spelledare anmälda i förväg och många är folk som helt enkelt gillar att vara där och spela och spelleda sina egna spel / favoritspel.

Så för att det ska bli ett bra indierum behöver det finnas folk där som kan spelleda. Min vision är helt enkelt att vi blir ett gäng som, utan någon arrangörsförpliktelse bortsett från mig, kan ta emot och spela med intresserade besökare bara för att vi tycker det är det roligaste att göra på ett konvent.

Svar till wilper: ja, det kommer bli ett indierum, och jag tycker att just du ska komma och ta med dina spel! Jag vill spela Love in the time of Seid igen, och testa Daughters of Verona!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Indierum på LinCon!

Jag kommer nog dyka upp i och med att det blir ett indirum på Lincon.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Re: Indierum på LinCon!

Tack för inbjudan, jag skall ta det under övervägande.

Någon som varit där förr? Finns det något hotell på prommenadavstånd?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Indierum på LinCon!

wilper said:
Tack för inbjudan, jag skall ta det under övervägande.

Någon som varit där förr? Finns det något hotell på prommenadavstånd?
Ja det finns hotel på gång avstånd. Det finns ett hotel inne i rydscentrum som ligger hyfsat nära.
 

Naken

Veteran
Joined
10 Jan 2012
Messages
5
Re: Indierum på LinCon!

Det kommer i alla falll bli ett tämligen stort Eon äventyr på 2x3 timmar, Vi är för närvarande 4 SL och äventyret skrivs av mig själv och Mattias svensson som gjört sig känd genom det mycket lyckade Cortex Overload som spelades på Lincon 2008. Så fort anmälan är uppe så är man välkommen attt anmäla sig.

Hoppas på ett lika bra rollspels Lincon som 2011!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Indierum på LinCon!

Scandic bor jag alltid på när jag är på Lincon, och det verkar vara det överlägset bästa alternativet så länge man inte har lust att åka bil mellan hotell och konvent.
 
Top