Nekromanti Indierollspelsskapare, se hit!

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Mean Kid Records försöker knåpa ihop ett något så när fullständigt länkregister till alla tänkbara indierollspelsmakare. Om du är en indierollspelsmakare, och du inte redan finner en länk till ditt rollspel (eller indiespelsrelaterade hemsida) på vår länksida, svara på den här tråden med:
[*]Namn på spelet
[*]Länk till spelets hemsida
[*]Länk till en banner om en sådan finns (den kommer då att sättas i bannerroteringen)

Övriga rekommendationer på sidor som borde vara med i länkregistret, svenska eller internationella, mottages tacksamt. Tack för visat intresse!
 

Mörker

Warrior
Joined
21 Jan 2004
Messages
309
Location
Hindenburg
Jag har tyvärr ingen länk att tillföra då de som jag är delaktig i redan finns med, MEN däremot tänkte jag komma med lite konstruktiv kritik!

: Först och främst såg jag inga kontaktsanvisningar, det kunde kanske vara på sin plats, och finns det nu kan det visas mer öppet.

: Under Spel-sektionen noterade jag att det t.om. finns något Dogmaspel, dock vore det nog bäst om dessa inte blev länkade så länge de inte expanderat, utan hellre en anvisning till Trobergs Dogmautmaning.

: Länkarna borde antagligen kategoriseras en aning för enkelhetens skull, och en del länkar har lite vaga beskrivningar som inte nämner någonting om vad spelet är för något... ge varje konstruktör fyra rader att presentera sitt spel på så blir det mer överskådligt.

Jag hojtar om jag kommer på något mer!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Okej, bizzotch.

Först och främst såg jag inga kontaktsanvisningar, det kunde kanske vara på sin plats, och finns det nu kan det visas mer öppet.

Längst ner, här.
Har du någon rekommendation på ett bättre ställe?

Under Spel-sektionen noterade jag att det t.om. finns något Dogmaspel, dock vore det nog bäst om dessa inte blev länkade så länge de inte expanderat, utan hellre en anvisning till Trobergs Dogmautmaning.

Hur menar du? Vad menar du med "expanderat"?

Länkarna borde antagligen kategoriseras en aning för enkelhetens skull, och en del länkar har lite vaga beskrivningar som inte nämner någonting om vad spelet är för något... ge varje konstruktör fyra rader att presentera sitt spel på så blir det mer överskådligt.

De är kategoriserade. Det råkar bara vara så att kategorin "Indiespel" är lite större än de andra. :gremwink:
Angående beskrivningarna... nä. Jag vill inte att de ska ta för mycket plats, och jag vill definitivt inte behöva ta kontakt med varje utvecklare. Jag antar att "Ydria" är spelet du anser har för vag beskrivning, och det var ju helt enkelt för att hemsidan inte hade någon ordentlig introduktionssida.

Peace out!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Ja, det är väl gratis?

Men är det verkligen bara priset som avgör hur indie det är? Jag vet att jag har propagerat för det vid något tidigare tillfälle, men nu känns det rätt märkligt. En översättning av världens populäraste rollspel (ok, jag vet att det är SRD, men poängen kvarstår) känns väldigt långt från indie, helt enkelt. Och på theforge tycks de ju anse att TROS m-fl. spel fortfarande är indie trots att de har kommit ut i tryckt (och därmed "kommersiell") version. Det kan ju i och för sig ha att göra med att det är ganska vanligt att man säljer pdf:er i USA.

Frågan är intressant, hur som helst.


/Dimfrost
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Ja, det är väl gratis?

En översättning av världens populäraste rollspel (ok, jag vet att det är SRD, men poängen kvarstår) känns väldigt långt från indie, helt enkelt.

Jag tänkte lika dant, och det var därför jag lade upp det under "Övrigt Ballt".

Peace out, Dimfrost.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Ja, det är väl gratis?

Det var inte menat som kritik mot sidan eller mot Dunder & Drakar, utan ett försök att kapa tråden, bara. :gremgrin:


/Dimfrost, peacing out
 
Top