Nekromanti Indien

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Om ni tittar på världskartan i regelboken (s.228-229) och ser Indien så förstår ni nog vad jag menar...
Vad har hänt med det? Eftersom Neogames aldrig kommer att släppa någon modul om det så undrar jag,
hur har det blivit sådär i erat Neotech.
Hur hamnade Indien i det inbördeskrig eller liknande som rev sönder hela landet i 15(!) smådelar?
Kom med egna synpunkter.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Att Indien faller samman är inte alls så otroligt. Indien har konstant haft stora interna problem, religiösa som etniska. Allt man " behöver" veta tror jag står i historielinjen.

Men om du frågar mig är Indien extremt trist att spela i, åtminstone i Neotech. Jag skulle glatt välja något omkringliggande land om man nu behöver ett land från området.

I dagsläget har ju Indien en brutalt växande ekonomi, massor av outsourcing på väg in och en befolkning som rusar förbi miljardgränsen. De flesta framtidsforskare idag skulle ge Indien en bytande roll i framtiden, men denna splittring som skett i Neotech innebär sannolikt att alla dessa lovande förutsägningar föll platt. Du kan ju kika i Ultra på de indiska staternas välstånd (jag vet inte), men man kanske kan anta att de flesta staterna har det riktigt dåligt ställt, medan ett par, kanske Bombay och andra teknologiska centran, har gått bra och fungerar som större "stadsstater".

/RipperDoc - föreslår
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag skulle glatt välja något omkringliggande land om man nu behöver ett land från området.
Eftersom Indien består av omkringliggande länder förstår jag inte skillnaden. Men jag hade inte tänkt att spela just nåt i Indien, Det var mest fakta till en eventuell krigskampanj jag ville ha.
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Indien är inte sönderrivet 2059 utan det är Indien idag som är ihoplimmat. För ett par hundra år sedan bestod indien av ett stort antal kungadömen som hade sina egna områden och språk och gudar. När engelsmännen anlände så spelade de ut de olika kungadömena mot varandra och kunde med tiden får makt över allihopa (inkl det som nu är pakistan och bangladesh) och kallade det för indien. När Indien senare fick sin självständihet så splittardes Indien i Pakistan (som senare splittarades till pakistan och bangladesh) och för de helt enkelt var för olika för att vara ett land. Dock så lyckades Indien låta bli att splittras i olika småstater, vilket sedan tydligen har skett i Neotech.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Indien [ANT]

Jag pratade om något land som inte präglas av splittringen och svåruttalade namn... :gremgrin:

Typ... Thailand?

/RD
 
Top