Nekromanti Indianer bryter sig loss från USA

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Inte mycket kommer hända. AIM är en grupp i utkanten av det indianska samhället, och deras uttalanden saknar stöd bland stamregeringen. Ett PR-utspel som försöker låta viktigare än det är, så vitt jag förstått.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Man undrar ju hur det här kommer att sluta?
Och intressantare är vad som krävs för att en liknande utveckling ska ske i Sverige? Jag känner mig attans sugen på att gå ur Sverige och framför allt EU, speciellt efter senaste sneak-odemokratiseringen.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Att polisen ger sig in mot en liten skara extremister definierar jag inte som "mycket". Det jag menar är att det knappast kommer leda till några politiska omvälvningar.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Att polisen ger sig in mot en liten skara extremister definierar jag inte som "mycket". Det jag menar är att det knappast kommer leda till några politiska omvälvningar.
Tja, säg inte det. Titta på efterverkningarna av insatser som de i Waco eller Ruby Ridge.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, vi får väll se vart det hamnar. Hopps bara att det inte blir några våldsamheter eller några andr tråkigheter. För det vore ämlans synd.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Hade liknande funderingar även om jag inte har några funderingar på att lämna Sverige/EU. Om detta mot all förmodan skulle lyckas, vilket jag tvivlar på, så kanske samerna kommer att försöka göra samma sak?

Du kanske ska "konvertera" till same i så fall? :gremwink:
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Du förväntar dig att det går dithän? Det här är ett politiskt utspel, inte isolerade kulter. Att Fox News vill få det att låta allvarligare än det är kan väl inte förvåna någon?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Du förväntar dig att det går dithän? Det här är ett politiskt utspel, inte isolerade kulter.
Och? Det är lättare att få en attack mot en kult att försvinna juridiskt, och trots det misslyckades man i Ruby Ridge.

Det verkar ju dessutom som om Lakota har juridiken på sin sida, så de lär inte slå dem i rätten. Vad återstår då?
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
De har inte juridiken på sin sida. De avtal de refererar till är inte längre på något vis relevanta. Dessutom, referera inte till dem som "Lakota" -- varken stamstyret, reservatstyret eller majoriteten av folket är med på detta.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
De har inte juridiken på sin sida. De avtal de refererar till är inte längre på något vis relevanta.
Är de inte? Hur vet vi det innan de prövats i rätten? Jag tycker att det låter rimligt att de kan rivas upp, och utan avtalen så är det väl rimligt att allt som bygger på dem också faller.

Dessutom, referera inte till dem som "Lakota" -- varken stamstyret, reservatstyret eller majoriteten av folket är med på detta.
Fast de tillhör Lakota, även om de inte är allihop, och det är vad de valt att kalla sig själva.
 
Top