Jag väntar på fortsättningen med andan hållen![]()
Sorry, påbörjat inlägg som halkade med =)
HQ Display Kvalitet, Negativ glow gör ingen skillnad och det ser likadant ut i HQ PDF export.
Skall definitivt kolla imorgon om det funkar och jag bara gnällde att det inte var en "perfekt" lösning (inzoomat)!Hur inzoomat är det?
På dina senaste bilder ser det ut som att drakhuvudet är väldigt litet. Syns den där kanten även i tryck?
Hur funkar det om du ställer upp transparency flattenern? För mig ser det där 1§00% ut som en effekt av att effekterna(!) renderas till 200dpi.
Skall definitivt kolla imorgon om det funkar och jag bara gnällde att det inte var en "perfekt" lösning (inzoomat)!
Spara bilden som en TIFF-bitmap i 1200 dpi. Då kan du färga den direkt i InDesign.Eftersom jag är lite besatt av att behålla edit möjligheter i hela pipeline stacken så hoppades jag kunna tinta den i Indesign och där började dagens tråd […]
Du kan lägga in en "path" i CC library och sedan montera/place från den. Då kan du lägga på och ändra object styles med fill i valfria färger. Vad jag vet har du dock ingen länk till CC library och måste montera in från CC library varje gång du ändrar på din bild/path.Eftersom jag är lite besatt av att behålla edit möjligheter i hela pipeline stacken så hoppades jag kunna tinta den i Indesign och där började dagens trådDet kommer att bli många spells och många ändringar fram och tillbaka vet jag redan.
Jag tror inte detta ställer till några problem. Men du lägger ju på en rastereffekt/pixeleffekt som ju har begränsad upplösning. Du kan dock ändra upplösningen på dessa (på sidbasis) under Pages>Page attribute>Spread flattenerFungerar inte helt med inner glow, blir problem med kanterna pga upplösningen med masken antar jag?:View attachment 19107