Varulv [Incidentkommissionen] Anmälan

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Operation Grängesberg
Kapten Rosenkrantz logg, inläst den 15:e maj 1993 klockan 07:00:
Incidentkommissionen (IK) har skickat ut 3 komp. 1 plut. till Grängesberg där en misstänkt UF*-incident har inträffat. Våra spaningar har inte gett något resultat. Första och andra gruppen har under ledning av Lt Larsson och Lt Grip sökt av område efter område men signalerna flyttar sig väldigt snabbt mellan de olika gruvhålen. Men något märkligt har skett. Gruppen har börjat bete sig konstigt och Vk Berggren har inte varit sig själv. Han ser sig misstänksamt omkring och verkar leta efter nånting. Kan det vara hans starka MSSF** som håller på att utvecklas eller håller han på att vandra över vanmaktens gräns. Jag hoppas och ber för hans själ att det är det förstnämnda, vi skulle verkligen behöva mer hjälp här ute men en pluton är allt vi får. <det blir tyst ett par sekunder> Märkligt ändå, gruvan la ner för bara 4 år sedan men staden ser nästan helt övergiven ut. <ett vagt skrik hörs utanför>. Berggren är det du? <en minibandspelare faller till marken med en duns ekandes i mikrofonen>. Vad är det som händer! Berggren lägg ner pistolen, du är bland vänner. Jag är din kapten. PANG! PANG! <sprak och allmänt tumult>

*Utomjordiska Farkoster
** Mental Styrka Särskilda Förmågor

Så då har lotten fallit på mig att leda nästa varulvsspel.

Spelet kommer vara ett varulvsspel med lite annan flavour. Jag har nog inte spelat tillräckligt många varulvsspel för att säga att det är ett vanilla men jag hoppas att det inte kommer vara för stora överraskningar för er :)
Det kommer behövas minst 8 personer men ju fler som kommer vara desto roligare kommer det bli (och fler roller kommer kunna användas, jag kan ha gjort några stycken :))!

Spelstart satsar jag på 1 September
och anmälan är öppen till 29 Augusti
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag har inte gjort lumpen och är ganska mycket pacifist. Borde jag gå en snabbkurs i militära förkortningar?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag har inte heller gjort lumpen så jag tror att du ska klara dig. Kan ge dig några tips på vägen: grdman = grodman, pvpjtgb = pansarvärnspjästerrängbil. Sen är jag nog klar :):)

Möjligtvis att militära ranker kan vara en vits att ha koll på:

Värnpliktig - Vpl
Vice korpral - Vk
Korpral - Krp
Furir - Fu
Sergeant - Sgt
Fänrik - Fk
Löjtnant - Lt
Kapten - Kn
Major - Mj

Inte hundra på att det är exakt rätt men något åt det hållet.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Kapten Rosenkrantz logg, inläst den 15:e maj 1993 klockan 07:00:
Incidentkommissionen (IK) har skickat ut 3 komp. 1 plut. till Grängesberg där en misstänkt UF*-incident har inträffat. Våra spaningar har inte gett något resultat. Första och andra gruppen har under ledning av Lt Larsson och Lt Grip sökt av område efter område men signalerna flyttar sig väldigt snabbt mellan de olika gruvhålen.
Jaha, eftersom jag är med i flufftexten så antar jag att jag inte har något annat val än att anmäla mig.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Det är ju roligare att titta på, eller arra än spela så jag står nog över.

Men jag hejar på ulvarna för det är roligt när de vinner.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
WRNU-spelarna är på tok för duktiga på att skriva asmånga inlägg på kort tid, så jag bangar.
 
Top