Nekromanti In Nomine

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Jag vet inte ifall det verkligen räknas hit men i vilke tfall det är relaterat till det här forumet iaf. Det jag undrar är hur gör ni som spelar detta spel när ni ska skapa stämning, givetvis så har man ju hört att det skall vara klassisk musik till de som spelar änglar, änglakörer som är lugna liksom, kanske litet hetsigare när det är combat men ändå. Sedan att det skall vara metal eller hårdrock när det är demoner som är med i leken.

men hur gör ni generellt sett för att skapa stämning? hur gör ni andra skräckspelare när ni skapat stämning ?

hur har ni gjort med äventyr och att få till en riktigt bra kampanj i In nomine.
 

Rivfader

Veteran
Joined
6 May 2003
Messages
6
Location
Asaheim
Ett värmeljus mitt på bordet som enda belysning. Det enda som får ligga på spelbordet är möjligtvis några papper som spelledaren har hand om. Passande musik, finns väldigt mycket.
Men det viktigaste är bara att alla spelare är fullt koncentrerade på spelet. Den största stämningförstöraren är ovesäntligt snack.
 

makke

Veteran
Joined
19 Feb 2003
Messages
15
"Den största stämningförstöraren är ovesäntligt snack. "
Agreed. Efter att ha blivit avbruten tre gånger i samma mening funderar man starkt på att införa minusexp för för mycket snack :gremtongue:
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Redan? :)

Det gör jag redan, oavsett spel. Jag drar av beroende på hur mycket dom snackar, och ifall någon somnar, eller är dåligt koncentrerad.

Det kan vara upp till så mycket 50% av alla former av erfarenhetspoäng eller motsvarande dom egentligen skulle ha fått..

Plus eventuella andra avdrag för agerande out of character och liknande..
 
Top