Nekromanti In Flames?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Simon said:
Hepp! Jag bläddrade nyss i In Flames, som verkar vara ett indie-sf-lir med nånslags baktanke-metaplot-grej, som kör på d6-systemet fast med konfliktresolution och intentioner och sånt (o_O) och ser rätt fränt ut, fluffmässigt.

Det är mitt första intryck. Nån som har läst eller spelat?

Det verkar ju vara rätt jäkla snyggt iaf =)
Fast jag köper nog hellre en tryckt version...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ser ju rätt läckert ut, men jag vägrar att befatta mig med en produkt som heter In Flames. Förlåt, Göteborg.

Och description-texten var rätt töntig och lite påfrestande.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Inte din vanliga sorts vanilj:

In Flames is "Demon: the Fallen" in SPACE
The Player Characters are former Loa who have committed a crime so heinous that they were cast out of the Understar, and forcibly injected into one of the humans in the Flame Worlds. As Exiles, they have to make the most of their suddenly limited existences. Thankfully, they have hope, as a being calling itself Ghede offers them a chance to earn their place back in the Understar… if they perform several tasks for Ghede.
http://philgamer.wordpress.com/2011/07/21/review-in-flames-by-greg-saunders/
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Får hålla med dig om att första intrycket är sjysst. I demopdfen kan man iaf se innehållet och där fastnar jag för Key themes of in Flames. Sånt gillar jag i spel och sen gillar jag valet av teman här.

Den är ju bara 180 sidor så det är väl bara att beställa hem - man kommer iaf att orka läsa :gremwink: (När den nu finns på Cubicle 7, 14 dollares är kanske mkt för en pdf).
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
Köpte sista exemplaret på SFbok i dag. Första intrycket efter att ha läst 25 sidor är att det ser riktigt lovande ut!

Skönt pretentiöst science fiction-rollspel om post-humans som är fångar i verkligheten. Hämtar en hel del inspiration från en av mina favoritböcker i genren "The Golden Age" av John C. Wright. Bara en sån sak.
 

KostaFriaLigan

Warrior
Joined
26 May 2008
Messages
236
Location
Stockholm
Det var det jävligaste :gremwink: men då kan du ta med det på måndag. Och jag kan låna det. Kunde inte hitta att beställa det på C7 tyvärr.

Skadar inte att stötta Sf-bok heller.
 
Top