Nekromanti IMPS - The Relentless

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Jag har inte sett något om det på forumet, så trots att det här är rätt gammalt tänkte jag bara tipsa om ett närmast fantastiskt StarWars fanprojekt.

Det heter I.M.P.S. - The Relentless och är en parodi på COPS i StarWarsmiljö, med stormtrupper.
Det är på ett sätt uppföljaren till Troops och ni som sett den kommer att känna igen er på en gång.

Se den, om så bara för att njuta av det fantastiska arbete de gjort.



Welcome to “IMPS – The Relentless.” First, we would like to extend a heartfelt thanks to the many hundreds of talented individuals who contributed their time and talents to this very special production.

Without you, this would not have been possible. We’d also like to thank the many thousands who have been waiting patiently for this to finally happen.

This is indeed the long awaited project formerly known as “TROOPS 2.” As we wrote and shot more and more, we realized it was becoming much more than a sequel. Eventually, it evolved into “IMPS – The Relentless.” No longer a specific parody like the original “TROOPS,” “IMPS” is more akin to a Discovery Channel documentary of a US Navy Aircraft Carrier. Our production concerns the life and missions of the crew aboard the Imperial Heavy Carrier ‘Relentless.’

Over the next nine months, join us on a journey that will take you from one end of the galaxy to another, and some unexpected places in between. The first episode will be released on May 1st. Until then, please download and enjoy our teaser, which can be found at TheForce.net, through the link at the top of this page.

We hope you enjoy our years of efforts over the coming months. Keep checking this space for frequent updates!
Blacksheep Productions
De var nog lite optimistiska i början, för hittils har de bara fått klart första kapitlet, som visserligen nästan kom i tid. Del två är på gång.

Länk
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Skitcoolt!

Jävligt bra för att vara skapat av en grupp fans. Helt otroligt.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Re: Skitcoolt!

Och det häftigaste, förutom alla vapen, den asballa utrustningen och de fräcka miljöerna är ju att dom fångar in självaste Rovdjuret :zeppelinare:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Jag tycker att spela på den "onda sidan" är bra mycket ballare i Star Wars-universumet än spela på rebellsidan och att göra en fan-serie runt detta är rejält smart.. Men det mest för att maskerna döljer skådespeleriet.. Nu är det endast rösterna som de behöver koncentrera sig på (vilket är nog mycket).. Förvisso irriterade jag mig lite på den loja avslappnade stilen vissa (framförallt ledaren) hade i gångstilen.. Det var bara en där som var stridspit (den som gick med sitt vapen i "skjutläge").. Om de har fått samma utbildning så borde de även röra sig på ett likadant sätt..

Sedan gillade jag ljuset i datoranimeringen (men inte skuggorna) och jag häpnade när jag såg det antal objekt som flög omkring på planeten (för jag anar datorkraften som krävs för att göra detta).. Vad gäller animeringen i allmänhet så tycker jag det känns som lite mangastuk över det.. Både i "kameraföring", stil, skuggor och "utsmetning"..

Det var en skön stämning i serien och min favorit bland stormsoldaterna var han med den lite hesa och rätt negativa inställningen till allt.. Sedan gillade jag smutsen.. Kolla på rustningarna.. Smuts! Använt material! Sedan fanns det skön humor också.. :gremsmile:

/Han som gärna vill se hela serien och ser fram emot nästa del
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag håller med Han. Det var ptroligt skön. Liksom skulle de sändas ett avsnitt i veckan i tv skulle jag lungt se det. Det kändes inte som "Bra fanfiction" utan "Va, fanfiction? Nah." Mys mys och åter mys. Och som sagt märka sidan äger, dessutom måste man äslka hur stoormtropopersarna verkligen är knaonfodder och dialogen mellan dem och spanarna ar verkligen skön.
 
Top