Nekromanti Improviserad Magi (Sjukt bra?)

Som vi alla vet är det enda som kan påverka tärningarnas utfall mental styrka...

Om du menade att man ska försöka slå tärningarna på ett speciellt sätt för att få vissa tal klassas det nog som fusk och ingår inte i gott rollspelande.
 
Re: Husregler ...

..vi spelar alltid med att man får ett poäng stridsutmatning för varje besvärjelse man kastar...

//en liten groda som inte vill riskera livet för någon liten skatt...
 
Visst är det så att tärningar lyder under kvantfysiska lagar precis som allting annat här i universum, det är bara det att osäkerhetsrealtionen är såpass reducerad i en tärning (om inte du har en väldigt väldigt liten tärning förståss) att den i stort sett går att ignorera. Likaså tärningens sannolikhetsvåg, som inte heller är av särsklit dominant karaktär (om du inte har målat siffror på en elektron och spelar med).

Om du väntar typ 3 år, när jag är i stort sett klar med min utbildning, kan du få mer exakta uträkningar på hur stor osäkerheten och vågekvationen är för en vanlig T6:a.

Kvantfysiken anser jag vara inräknad i min tes, som för övrigt kräver lite "imrovements", men när jag väl är klar kommer alla rollspelare att få köpa fotondetektorer för att kunna spela sina rollspel med slump (här ska det vara en glad gubbe, men jag vet inte vad man skriver).
 
Hej hopp alla ovan. Glömde bort att jag gjort ett inlägg här...
Vad jag menar var bara att man faktiskt inte använda slumpstatistik på ett system som i själva verket inte beror på slumpen. Vill vi ha riktigt slump får vi använda oss av fotoner och elektroner eller annat som uppvisar vågegenskaper.
Även om man inte har räknat ut hur man ska kasta en tärning anser jag att själva vetandet om att det i själva verket beror på utgångsläget hur den hamnar är tillräckligt för att jag inte ska bli överraskad när någon slår 15 6:or på rad med en T6:a.
 
Back
Top