Impro-sällskap runtomkring Helsingborg

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Jag skulle kunna googla, vilket jag gjort, men tänkte om någon här har någon sorts kontakt med impro-sällskap i Helsingborg eller omnejd och skulle kunna rekommendera någon av dessa.

Räknar "omnejd" som såpass långt borta som Lund här.

Det är mer av intresse snarare än något jag kommer att följa upp.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
508
Det finns några stycken neråt Lund/Malmö, och något i Halmstad.

Jag är med i Lilla Teatern i Lund och håller i vår improgrupp Entréteatern, vi träffas på tisdagar 18.00-21.00 på Stenkrossen, Kastanjegatan 13.
Sen finns det en studentgrupp som kör på engelska, Lunds Studentteater, bäst kontaktad via facebook. De träffas lite olika tider, senast jag såg 17.30-19.30 på en onsdag.

I Malmö finns MAF som organiserar ett antal mindre föreställnings-grupper och en stor träningsgrupp vilken nås på facebook. De träffas 19.30-22.00 på tisdagar. MAF har också kurser med professionella lärare.
Det finns också ett par engelskspråkiga grupper som avskyr varandra, Malmö International Improv Players respektive Malmö Improvisatorium.

Sen finns Impro Halmstad, som också har kurser och träffas på tisdagar, men jag vet inte så mycket om dem pga schemakrock.

Jag rekommenderar givetvis oss på Entréteatern, vi har bra lokaler, gott fika, fin kultur och en stadig medlemskrets. Våra nackdelar är att vi inte sätter upp föreställningar så ofta och inte har regelrätta kurser utan bara träffas och övar på vad veckans ledare tänkt ut. T.ex. förra veckan körde vi två långformsformat inspirerade av Hantverksgruppen. Vi har också försökt köra Nerver av stål, till blandad framgång.

MAF är också bra förstås, men inte riktigt lika mysiga.

Jag tror att alla grupperna kräver nån form av medlemsavgift vid upprepade besök.
 
Top