Nekromanti ImageShack och dylikt pack

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
OK - om jag vill lägga upp bilder på webben tillfälligt och saknar hemsidor och dylikt, då kan man ju använda tjänster som ImageShack, right? (Jag kunde bilda en yahoogroup eller så, men det känns lite överkurs.)

Vilka sådana här manicklar finns det, och vilka fel och förtjänster har de?

Erik, gratis är gott
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, jag brkar hutta upp mina bilder på http://photobucket.com/
Har använt det ett tag & har inte haft några som helslt problem med denna sida. Den är gratis, lätt att använda. Har faktsitk inte nått ont att säga om denna sida.

/ Johan K, som hoppas att det här är vad Nattugglan söker.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
I fall du vill ha något slags temporär sida att visa upp också i stället för att bara länka till bilderna (om det nu är så imagehostingsidor fungerar, jag har egentligen ingen aning) har somliga såna där blogsidor möjlighet till uppladdning av bilder också. Blogger, till exempel, och möjligtvis wordpress.com också. Kanske värt besväret om du till exempel har planer på flera bilder i följd som läggs upp i en bestämd sekvens med jämna mellanrum.

(okej, jag har ingen aning om varför jag låtsas att jag inte vet vad du ska ha bildhostingen till. Det gör ju inlägget fullständigt obegripligt och inte är det särskilt roligt heller. Sånt borde jag sluta med.)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Kanske värt besväret om du till exempel har planer på flera bilder i följd som läggs upp i en bestämd sekvens med jämna mellanrum.
OK, jag erkänner, jag håller på med en webserie. :gremlaugh: Men vad jag behövde nu i öppningsskedet var ett sätt att visa de andra dårarna i vrållådan, så jag kan få konstruktiv kritik från Feuflux, kraxande hånskratt från Feliath, och Åbo-koans från dig. :gremsmile:

Och då är det mest... detaljer. Jag hade hoppats på någon sajt *gjord* för webserier, så småningom, men det får vänta ett litet tag till.

Erik
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,467
Location
Köping
Yey! Då blir jag först med att nämna Flickr. Jag har inte koll på de andra, men Flickr försöker inte prygla dig om du vill visa bilderna på någon annan sida. Du kan rentav trolla fram kod för det ändamålet på sidan.

Sen har jag hört att de börjar rensa om du kommer upp i 200 bilder, så se upp. Men vid det laget har du väl fixat en annan seriehost? :gremgrin:

http://www.flickr.com/
 
Top