Nekromanti Illustration för "Twilight"

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Gjorde en illustration som skulle baseras på böckerna och filmen "Twilight". Kommer även att ställas ut som tävlingsex på medborgarplatsens och skärholmens bibliotek under november. Bara att palla sig dit och rösta! hehe...
 

Attachments

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Riktigt najs!!
Har inte någon större koll på just Twiligt, men bilden din var iaf snygg.
Hade gärna kommit & röstat!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Riktigt ball! En oerhört explosiv komposition, trots att den skildrar ett ganska stillsamt ögonblick. Sådana kontraster gillar jag.

De största utropstecknen tycker jag är:

1. Blänket. Det gnistrar verkligen om ditt måleri, vilket är en läcker effekt, som det syns att du haft roligt med när du återgett kvinnans kedjor och pärlor. Men jag gillar även de lite subtilare ställena, såsom hur bakgrundsbelysningen blänker på nätgrejen på hennes arm.
2. De små broderade och snirkliga detaljerna på hennes snörda -öh- korsettgrej. Vad nu det där plagget än heter, så regerar den hela målningen. Den är fantastisk, inte minst för att dess tydliga och kontrastrika detaljer gör sig väldigt fint mot hennes enkla blus, som även den har fina små veck och högdagrar, även om dessa är mjukare.
3. Inramningen. Mörka skuggor, vågskalv och rökmoln? Ja, kanske. Oavsett vad det än är, så ser det väldigt bra ut, och sätter fokus på paret helt rätt.

Allt som allt: Djävligt cool bild.
 

Tempelhand

Veteran
Joined
7 Mar 2009
Messages
86
Location
Stockholm
Gött ifall ni gillar det! Har piffat upp vissa svagheter i bilden så jag kan lägga in den i ett konstalbum jag ska ge ut snart. (Finns förhoppningsvis att köpa redan nästa månad).

Peace!
 
Top