Nekromanti Illustratörer till Eon IV

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Finns det några illustratörer kopplade till projektet?

Jag kan varmt rekommendera Per Folmer. Han hänger här på forumet och jag tror han skulle kunna göra massa snygga illustrationer till Mundana.

En följdfråga; hur kommer layout:en att bli? Kommer den hålla sig till det torra utseendet från föregående utgåvor eller kommer den uppdateras?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag skulle tro att de illustratörer som tidigare jobbat med Eon kommer användas i fortsättningen.
Personligen har jag svårt att se att Per Folmer skulle förmedla mundana särskilt bra faktiskt, men då har jag bara sett bilderna på hans hemsida.


/Poseur
 

Ziir

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
128
Location
Umeå
Personligen har jag svårt att se att Per Folmer skulle förmedla mundana särskilt bra faktiskt, men då har jag bara sett bilderna på hans hemsida.
Kan bara hålla med.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Jag tycker att hans stil är för...smetig, eller vad man nu ska kalla det.
Men jag har återigen bara sett bilderna på hans hemsida(och på wrnu)



/Poseur som dock tycker bilderna är grymma
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Bara inte bilderna blir så satans fula som bilderna blev i boken om religion, eller vissa av bilderna i Consaber.

Såg ju ut som om de inte orkat betala en seriös och skicklig illustratör så alla blev högstadie-elev med MVG i bild nivå.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Mjo men de bilderna är lite gamla också...
Kvalitén de senaste böckerna är grymt mycket bättre.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Så profilerad stil har väl endå inte Eon att Per Folmers bilder inte skulle passa Mundana? Det är snarare layouten jag först tänker på och inte bilderna när jag tänker på Eon.

Att du inte gillar hans stil är väl något helt annat, för personligen tycker jag att nog att Per´s lite skitiga stil skulle passa Eon lika ypperligt som Kim´s bilder.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag tycker nog också att Per skulle kunna fånga mundana riktigt väl.
Han verkar vara riktigt duktig på miljöer, och skulle nog kunna sätta illustrationer till säg, demoner utan några som helst problem.
Imho skulle det vara kul att se olika stil på bilderna i eon. Plus att kim skulle få lite mindre att göra.
 
Top