Nekromanti Ikarossyndromet?

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Är det bara jag eller håller Codex på att tappa skärpan. Kvaliteten verkar få ge vika samtidigt som tidningen sväller. Inte mycket användbara rollspelsartiklar på sistone och absolut inte några spår av nytänkande. Tror att ambitionen att vara en heltäckande speltidning för alla olika sorters spel har hämmat utvecklingen. Hoppas #006 får tidningen på rätt köl igen. Skrota mångfalden och koncentrera er på rollspel!

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan "There is no spoon"
 

Liner

Warrior
Joined
12 May 2000
Messages
274
Location
Ronneby
Håller med. Till viss del. Men jag tycker att en bidragande faktor till hämmad utveckling är att Codex fortfarande står med sina rötter i Neogames. Det är fortfarande Eon och Neotech som dominerar så fort det publiceras rollspelrelaterat material.

Rävspel har ju varit med genom att publicera lite Western-material. Kan man inte få Cell att skiva något till Gemini eller Riotminds att skapa något till nya DoD...? Eller varför inte material till Parabellum, Kult eller vadsomhelst?

Det är inget fel med att skapa en bred speltidning. Jag har ingenting emot att dataspel och kortspel tar uppp tidningens sidor. Däremot förespråkar jag en "konsekvent bredd" på rollspelssidan!

/Daniel
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Re:Jas-syndromet?

Jag tror inte att Cell, Riotminds eller andra små företag eller privatpersoner skulle få smisk om de skulle sända in sina bidrag till Codex. Jag tror att de skulle välkomnas varmt.
Men man måste också se till Vilka spel som spelas i Sverige idag. Eon och Neotech (och förmodligen Drakar och Demoner inom en snar framtid) är nog bland de två vanligaste.
Och även om jag tycker att Kult är ett superbt spel så är det inte lika stor krets spelare och tyvärr inte en sådan stor krets tillverkare till artiklar som berör det ämnet.
Däremot så skulle det inte heller vara fel med Artiklar till Engelska rollspel som är stora Exempelvis Vampire eller D&D.

Att speltidningen blir mer av en livsstilstidning ser jag inget som helst fel med. Känns rätt så skönt faktiskt. Men minst 60% av dess innehåll bör enligt mig vara rena rollspelsaker. Sedan så är det inte fel med Dataspel, film, evenemang eller annat smått och gott som kan fylla upp tidningen.



Profeten från Norr..
Är övertygad om att Riotminds försöker frambringa
Antikrist.
 
Top