Idiotiska monster du skapat

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Spelarna blev under en kampanj i eon 1 vid ett flertal tillfällen ansatta av den fruktansvärda besten brunstig bäverhöna . brunstiga Bäverhönan är precis vad det låter som en korsning mellan en bäver och en höna som var extremt brunstig och varför existerar en sån monstrositet , ja hmmm a mad mage did it .
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
Hmm

När jag var 14-15 hade jag ett rollspelsprojekt som hette W:C som var proppfullt med dumheter (det var lite tanken, så jag kanske är diskad från tråden). Nu var ju det här för en livstid sedan, men jag vill minnas:

- Blargen. Någon form av sandgolem som kunde, i form av sand, ta sig in överallt. Den dödade sina offer genom kvävning. Inte så tokigt kanske, förutom att anledningen till att den dödade folk var för att den var nekrofil... Ja, det var rätt dåligt.

- Muterad svål. Gigantiska muterade fläsksvålar gled runt i världshaven och angrep skepp. Långsamma men i princip odödliga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,379
När jag var 14-15 hade jag ett rollspelsprojekt som hette W:C som var proppfullt med dumheter
I W:C hade man inte grundegenskapen INT, utan IQ (som var 2T100 för en människa), samt grundegenskapen Spejsighet (SPE) som var karisma och psyke ihopslaget. Så var det på 90-talet i Västerås!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Angående idiotiska monster är det inte nån version av gamma world som har en tomterobot som har en raketdriven släde med laserskjutande renar och nått monster som älskar att äta polyester ?
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
En namnlös varelse, humanoid och med en kropp gjord av glas. Istället för blod flödade det en gråaktig gas innanför glashöljet. Deras motorik bestod av pneumatik vilket skapade ett otrevligt, pysande ljud när de rörde sig.
Glaset var stenhårt, men fick man väl en spricka i det så läckte gasen ut och de blev stillastående (inte döda dock).
 
Top