Nekromanti Ideer till kampanj

lysmasken89

Veteran
Jag skulle behöva lite ideer till en kampanj, framförallt en början och ett slut - jag har inga problem med att fylla ut mellanrummet (spelarna brukar klara det rätt bra själva också ^^).

För runt två veckor sen så spel-ledde jag ett äventyr baserad på ett äventyrsuppslag på den (näst?)sista sidan i boken "cirefalier", med ett par modifikationer.

Rollpersonerna är uteslutande cirefalier från colm och är typ colms kurfurstes "högra händer", och får göra personliga uppdrag och dylikt.

Senast avslöjade dom Caserions ärkefurstes (Mhoraz Hzarn eller nått sånt) försök att sno information angående colm's försvarsverk - och nu ska jag skriva en fortsättning, men jag har inga ideer :(

Det får gärna handla om Consaber, Caserion (värt att nämna är att dom har fått caserions rättsväsende efter sig), korrumpering, eller någon i ländernas högre skikt som är "ute" efter någon/några/alla rollpersoner.

Jag tackar för alla ideer och små roliga inlägg som kan göra denna kampanj till något minnesvärt för spelarna ;)

Marcus J

Hero
Fiendens fiende.... (kanske spoiler)

Det finns någon handelsfurst som kapar caseriska skepp och skyller på Consaber så att Caserion ska få problem. Kanske nått att spinna på.

Kolonier, Har Colm såna eller kan man kanske mer räkna Colm som en egen koloni?
Ifall de har det så kan man ju skicka ner Rp:na dit för att slå ner något infödingsupror. Detta kan man mer likna vid slakt och då måste ju spelarna bestämma om deras rp är lojala eller hederliga, alltid lika intressant med moralfrågor.

Ett kortare äventyr kan ju vara att försöka stoppa ett sabriskt saboteringsförsök.

Hoppas detta gav dig några ideér, jag svarade ju inte direket på dina frågor.

/Marcus flummar lite

lysmasken89

Veteran
Re: Fiendens fiende.... (kanske spoiler)

nja, colm är ju en koloni till caserion - men colms kurfurst vill att colm ska bli ett fristående land - något som caserion vill hindra, då colm utgör en viktig strategisk position utifall caserion skulle hamna i krig med consaber.

Ovanstående har ju "äventyr" written all over it, frågan är bara hur det skulle kunna utspela sig :/

Tack för tipsen förresten Kraggen