Nekromanti Ideer på episoder/småäventyr i Camard, Nimto etc..

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Hej, har drabbats av improvisationsbrist i min nuvarnde kampanj och skulle uppskatta om någon har någon hjälp att erbjuda.

OM någon av mina spelare läser här så betrakta resten av tråden som potentiell spoiler och HÅLL ER BORTA!


Undrar om det är någon som har några små äventyr eller ideer till episoder och händelser att dela med sig. (Behöver inte vara något genomarbetat, ett kort "skellett" till handling eller en återberättelse av nått kul som hänt i din kampanj räcker gott.)

Mina spelare driver ett litet handelshus (från Jarla) och är nu av olika anledningar i Camard. De lär bli kvar där minst 2-3 dagar då deras skepp behöver reparationer.

Annars har de blivit involverade i en ganska rejält förändrad variant av händelseförloppet i Armands testamente och de kommer på grund delvis av detta och delvis för att lämna av två galna sjömän till "vilohemet" Tuvi Gård (som jag flyttat till ett gäng timmars march östnordöst om Nimto behöva besöka Nimto och Elianatemplet där. En av rollpersonerna tillhör för övrigt Jordmoderns Kult.

Det är inte heller omöjligt att de i den här vändan kan få anledning att gå iland i Dunkarke by eller besöka Almas. (Har någon en bra idé kan jag i alla fall enkelt styra det dithän.)

Så som sagt, har ni ideer eller något ni kört på något av dessa ställen eller i den trakten av asharien så är jag tacksam om ni delar med er av dessa.

Tack på förhand
/Bjorn
 
Top