Idag har jag spelat...

Åh vi gillar dottade linjer! Jag är samma här men tyvärr ganska slapp när det gäller att fullfölja. Jag börjar starkt, sen slutar det med meeeehh....
För mig har räddningen varit att släppa ambitionen att det ska vara snyggt, välformulerat och ordentligt. Luta mig in i kladdet (som prästen sa).

För mig har räddningen varit att släppa ambitionen att det ska vara snyggt, välformulerat och ordentligt. Luta mig in i kladdet (som prästen sa).
Jag önskar att jag kunde det. Jag blir nipprig om det ser klöddigt och stökigt ut. Ibland kan jag ge fasen i att skriva för att jag inte har rätt penna som gör att min handstil ser acceptabel ut.
Såvida inte anteckningsboken används till en karaktär som är väldigt stökig på olika sätt, då tillför det narrativet känner jag. Jag har en karaktär som är en troende sjöman där jag har tagit en anteckningsbok och verkligen mögat ner den. Den ska se bränd ut och ju längre in man kommer i boken desto tydligare tecken på att han håller på att bli knäpp.

Jag är samma här men tyvärr ganska slapp när det gäller att fullfölja. Jag börjar starkt, sen slutar det med meeeehh....
Jag är jättedålig på att ta kampanjanteckningar, men sen jag började fylla i som rollspelsdagbok har jag blivit mycket bättre på det. En sida per spelpass med deltagare, vad och var vi spelade som rubrik. Ibland fyller jag i hela sidan också, ibland bara ett citat, men så länge jag tänker att huvudsyftet med boken är att hålla räkning på mina spelpass är alla anteckningar bara en bonus.

Jag är jättedålig på att ta kampanjanteckningar, men sen jag började fylla i som rollspelsdagbok har jag blivit mycket bättre på det. En sida per spelpass med deltagare, vad och var vi spelade som rubrik. Ibland fyller jag i hela sidan också, ibland bara ett citat, men så länge jag tänker att huvudsyftet med boken är att hålla räkning på mina spelpass är alla anteckningar bara en bonus.
Bra ambition och huvudsyfte. För min del har jag för höga förväntningar på mig själv och då mynnar det ofta ut i att inte bli någonting alls eller så blir det halvdant. Jag är en starter. Har en i gruppen som är en hejjare på att skriva ner vad gruppen gör under varje möte. Tycker att det är så jäkla roligt att se när han skriver så pennan glöder.

Shadowdark med Rollspelsklubben, grupp 2. Fortsättning på stadskampanjen i City of Masks. Hade inte hunnit preppa något idag, så vi slog på ryktestabellen vilket gav att den berömde duelisten Stravinsky är i stan och håller en öppen duelleringstävling. Gruppens två fighters gjorde sitt bästa, men förlorade - Stravinsky bjöd dock in gruppen för ett nattligt möte på det förnäma värdshuset Den Bleka Paddan. Innan mötet ville ungdomarna dock handla finkläder - vilket gjorde att jag körde Cyndi Lauper på högtalarna och medan vi körde vi ett shoppingmontage.

Shadowdark med Rollspelsklubben, grupp 2. Fortsättning på stadskampanjen i City of Masks. Hade inte hunnit preppa något idag, så vi slog på ryktestabellen vilket gav att den berömde duelisten Stravinsky är i stan och håller en öppen duelleringstävling. Gruppens två fighters gjorde sitt bästa, men förlorade - Stravinsky bjöd dock in gruppen för ett nattligt möte på det förnäma värdshuset Den Bleka Paddan. Innan mötet ville ungdomarna dock handla finkläder - vilket gjorde att jag körde Cyndi Lauper på högtalarna och medan vi körde vi ett shoppingmontage.
Ingenting kan gå fel med lite Cyndi Lauper i högtalarna!
9d5a5cdd80bd13745665c5283af0a40669b985d8.gif

Back