Idag har jag spelat Good Society: A Jane Austen rpg.
Idag var en session med mycket känslor. Började med att brodern i syskonskaran visste att han var "in the doghouse" för att han och hans vän hade smitit iväg från operan kvällen innan, och druckit massa vin. Äldsta systern hade synpunkter på lämpligheten av agerandet, men sa inget. Hon ville att han skulle lida. Dock hade de äldre systrarna synpunkter om mannen som min karaktär hade pratat med på operan. De kunde inte komma ihåg varför, men han hade varit borta under ett par år. En riktig sol-och-vårare.. Min karaktär hade tillsammans med hennes väninna planerat det innan för att göra en annan person svartsjuk. Det lyckades...
Äldsta systern, hennes bror, en väninna och en manlig vän till familjen hade en trevlig ridtur ute i naturen. Brodern är förälskad i väninnan, och inte riktigt vet vad han skall göra och den manliga vännen var lovesick puppy till systern och han förklarar sin kärlek. Systern har varit helt oblivious på detta och blir tagen helt på sängen..
Äldsta systerns tvillingsyster, går på en konstutställnings tillsammans med en man hon har haft ett komplicerat förhållande till. Officiellt har de hatat varandra, men de verkar ha kommit till viss förståelse, då mannen fått veta att hon är en konstnär. Så han tar med henne till en utställning av en svår, mystik artist som målar i en gotisk stil. Vilket visar sig vara hennes konstnärliga alter ego. Hon avslöjar detta för mannen, och de kommer till viss gemensam förståelse.
Och den man som min karaktär har flörtat med tidigare och även gjort svartsjuk, kommer och besöker. Även han talar om att hon inte borde umgås med den där sol-och-våraren. Min karaktär erkänner att det var planerat för att hon ville se hans reaktion pga hon inte var säker på vare sig sina egna känslor eller hans, och ber om ursäkt för detta. Mannen som besöker ber då om tillåtelse at få officiellt börja uppvakta henne. Det får han.
Nästa session kommer vara den planerade avslutningen. skall bli en maskeradbal. Så vi lär troligtvis få se ett frieri, samt 3 andra blivande par. Sol-och-våraren kommer eventuellt få välförtjänt stryk. Och kanske avslöjas vem som är den som skriver den lokala skvallerpressen...