Vid fredags möte gick mina Marsklandsspelare (DoD23) till attack mot draken Krèurm, efter att ha stalkat honom rejält och fått en överblick av drakens träskö och håla. De lyckades till och med lista ut att Krèurms ena vinge var skadad och oanvändbar. Planen var klar: locka ut honom ur hålan och sen skjuta den jäveln med dvärgarnas arbalest, Dragon Slayer. Men hur lockar man en drake ur sin håla? Efter olika misslyckanden bestämde de: Skicka in vargmannen (Alex) för att hämta draken!
Sagt och gjort. Alex smög in i hålan, ända fram tills han kunde se det sovande monstret och avlossade ett långbågsskott rakt i draknyllet! Krèurm vaknade förstås genast och det visade sig att drakar är jättesnabba, med eller utan fungerande vingar. På ett ögonblick var Krèurm framme vid Alex och klöste honom rakt genom ringbrynjan. Draken väste "Mmm, frukost..." innan han vrålade ut sin irritation för att visa denne vargman att han gjort ett stort misstag. Stort. Alex flydde. En turlig kombination av hög rörlighet och rätt initiativkort fick Alex ända ut ur hålan innan Krèurm lätt fällde honom med ett slag av sin fungerande vinge.
Med vargmannen liggande i snåren lyfte Krèurm blicken och såg en skara nervösa äventyrare stå uppradade utanför. "Min ö," tänkte Krèurm och rusade framåt. Dragon Slayer sjöng. Men Nîms (dvärgingenjören) spelare slog ett demonslag! Arbalestspjutet splittrade Ruths kroksabel (som hon vårdslöst stod och viftade med) i tusen bitar...
Vid spelmötets slut har tre karaktärer varit nere på dödsslag, men de har Krèurm på flykt! Han har dragit sig tillbaka i sin håla, med våra hjältar hack i häl! Hans plan är nu att hålla äventyrarna stångna genom att omväxlande bita och eldflåsa på alla som vågar komma genom gången. Däremellan skulle han, eftersom han är nere på 14 HP (av 68 till att börja med), vara villig att förhandla, men förhandlingarnas tid kan mycket väl vara över...
(Likt originalmodulen är min Krèurm ett mellanting mellan en Ung och en Vuxen Drake.)