Idag har jag köpt...

Lite rollspelsloot hade anlänt medan jag var ute på landet. Först och främst Nattläger till Call of Cthulhu: Sverige, vilket innebär att jag nu har en komplett samling av allt material som Eloso har släppt. Nu väntar jag på mer!

Sedan kom det även lite World of Darkness-material. Äventyret Blood at Dawn följde med till Vampire The Masquerades första Storytellers Screen, men brukar oftast försvinna och lämna spelledarskärmen själv kvar. Har saknat det där häftet ett bra tag men lyckades snappa upp det och fick en komplett uppsättning. :D

5A49831A-B5D5-4613-A776-11BDBBA05F99.JPG

Jag föll för Pirate Borg, och har köpt i princip alt till det: grundboken, Starter set, metallmynten, spelledarskärmen samt Down among the Dead, Fantastiskt inspirerande spel – vi skall köra Trapped in the Tropics nu i helgen under två intensiva dagar ☠

Ja, och så köpte jag även Yggdrasil Burns – skall bli kul att se vad det är för spel!

Skaffade 26 romaner av Tanith Lee i epub-format för 190 kr.
Nu har jag att läsa i (ännu) flera år framöver...

Som barn gillade jag Drinking Sapphire Wine (1977, i svensk översättning från 1981). Men här om året prövade jag att läsa en samling av hennes noveller och tröttnade snabbt.

Fick detta kickstartade lilla paket.
Skulle anlänt i augusti '25, så det klarar preciiis ettårsgränsen för när jag tycker något är ordentligt försenat.
Sedan vete tusan när jag kommer att spela detta. Jag har ju en spelare som vägrar ta i något som har antropomorfa djur. :rolleyes:

IMG_3848.jpeg

Veckans rollspelsloot!

1784923753980.png
Rollspelslitteratur anlände efter jag köpt det i början av juni. Skickades från Tyskland med ett bolag som hette Hermes. Anspelningen på de grekiska gudarna verkar inte stämma alls då leveransen tog längre än vad ett paket som anlände från USA, inte noterades till mig, skickades tillbaka till USA och fick skickas igen tog kortare tid att skicka än det här paketet.

1784923918944.png
En ny tredjepartsbok till Drakar och Demoner trillade in också! Snygg som stryk!

1784923973101.png
Egentligen inte rollspelsloot, men tillräckligt nära. Jag är ingen stor brädspelare, men för 250 kr kan jag låtsas vara det!

1784924028783.png
Slutligen så har vi ett nummer av rollspelstidningen White Wolf Magazine som kan sägas vara den amerikanska motsvarigheten till Rubicon här i Sverige!

Back