Idag har jag köpt...

Jag köpte dessa (och en till KULT-bok som var lika eller ännu mer oläslig, tror den hette Purgatory), men gav upp läsandet. På GothCon året efter mötte jag han som varit ansvarig för utgivningen och undrade hur de tänkt - böckerna var ju oläsliga. Han svarade att det var avsiktligt, en feature och inte en bugg. Jag sa inget, blev nog så överraskad att jag inte visste vad jag skulle säga. Men efteråt hoppades i mitt stilla sinne att killen aldrig mer skulle få ansvar för någon utgivning!
Har vi inte diskuterat det här förr någonstans? Jag tycker att de där böckerna är fullständigt fantastiska. Inte just användbara, men snygga och unika. Jag är väldigt glad att de finns. Det är peak arty 90-talsestetik för mig. Tänker mig någon gång göra något i den där Raygun magazine-stilen, fast då mer läsbart. :)

Idag har jag köpt Professor DM's Dungeon Crawl Classics Essentials Bundle från Humble Bundle. 105 pdf:er för lite drygt 150 kr. Jag har inga ambitioner att spela DCC. Däremot har jag hört att många av äventyren är bra och jag tänker att de med lätthet bör gå att köra med The Black Hack.

S. Petersons Field Guide är typ den enda monsterbok jag tycker om!

Lägger även upp min Trail of Cthulhu-samling. Allt är inte nyinköpt här heller, men en del. Exempelvis bestiariet Hideus Creatures, som jag tror att jag tycker bättre om än de som fanns med på CoC-bilden ovan.

Jag är generellt sett intresserad av bestiarier, men önskar i princip alltid att de var gjorda på helt andra sätt. Listor över farliga monster som kan döda RP engagerar mig inte alls. Det går att göra så mycket mer av formatet!

Last edited:
IMG_3194.jpeg

Bookhounds of London råkade jag visst köpa två gånger.

Som synes har jag också skaffat mig Justin Alexanders bok. Gillar det jag hittills har läst i den. Han är konkret i sina tips. Det samma kan sägas om Stealing Cthulhu, som bara knappt syns på fotot. Väldigt bra perspektiv på Lovecrafts mythos.

När det gäller Mothership fick det alltså bli lyxversionen med den stora lådan. Mycket pang för pengarna!

Last edited:
Back