Idag har jag köpt...

Veckans rollspelsloot!

699454792_10164742327693120_6148444354034447405_n.jpg

Guld och bly hamnar i Western-samling, även om det tekniskt sett kanske inte är en rollspelsmodul. Det är figurspelsregler för de som vill figurspela sig i Westerns värld.

Sedan så går Cthulhu Now in i CoC-samlingen, så nu kan vi spela Cthulhu i nutid. Det hade varit heeeelt omöjligt annars.
😁

699624572_10164742327708120_8825427269176657311_n.jpg
Chronopia-figurspelsreglerna plockade jag upp för jag egentligen vill ha tillgång till världsbakgrunden (som inte har mycket mer Chronopia i Altor att göra).

Slutligen så fick Kult-samlingen lite kärlek också i form av två av de engelska böckerna, varav jag är rätt säker på att Player’s Companion aldrig kom på svenska.

Veckans rollspelsskörd! Först: mer Western! Jag har redan plockat upp Westerns tidigare versioner, men just denna grundregel version hade jag inte. Det är första utgåvan och enligt goda källor (läs: Anders Gillbring) är det enklaste sättet att känna igen den på försättsbladet där utgåva 1 och 2 har olika bilder.

View attachment 30463

Sedan plockade jag upp en bunt Call of Cthulhu-böcker som tog mig upp till en tredjedel av samtliga Call of Cthulhu-böckerna som släppts.

View attachment 30464

Slutligen köpte jag förra månaden ett antal World of Darkness-böcker som en spansk rollspelsbutik hade kvar i sitt lager. Det blev betydligt billigare än att leta dem begagnat + de var i mint condition, och tack vare EU så var frakten inte alls ett problem. Inköpen gjorde att samlingen av Demon the Fallen är komplett och att jag endast saknar 7 böcker från Mage: The Ascenion-produktlinjen.

View attachment 30465

Jösses! Hur får du plats med allt? Har du ett stort hus eller bara väldigt bra förvaringslösningar?

Jösses! Hur får du plats med allt? Har du ett stort hus eller bara väldigt bra förvaringslösningar?
Jag bor i en lägenhet som är på 27 kvadratmeter så det är definitivt inte stort!

Jag använder mig av bokhyllor och offrar väggutrymme. Så här ser det till exempel ut på en av väggarna:

Attachments

• yVySiGiQ.jpg
    yVySiGiQ.jpg
    91.1 KB · Views: 9
Back