Idag har jag köpt...

Känner ofta så om väldigt mycket där ute som jag vill ha.

För mig har det blivit mer så på senare år. Det tog alltså väldigt lång tid innan jag insåg att det är klart mer sannolikt att jag kommer att spelleda något om det är skrivet på svenska. Inte så att tröskeln är oöverstiglig om det är skrivet på engelska men det är ändå en tröskel.

För mig har det blivit mer så på senare år. Det tog alltså väldigt lång tid innan jag insåg att det är klart mer sannolikt att jag kommer att spelleda något om det är skrivet på svenska. Inte så att tröskeln är oöverstiglig om det är skrivet på engelska men det är ändå en tröskel.
Samma här. Kan verkligen relatera. Uppskattar det svenska språket mycket mer nu i vuxen ålder än när jag var ung vuxen.

Kollade snabbt på Kickstartern, och älskar egentligen såna idésprutor till splat books, men tanken jag fick i huvet var: herregud vad färdig jag känner mig med böcker som är formgivna som vore de skrivna på gamla pergament.

Lite OT såklart, men men.

Lite sent men Alfaspel hadde en rea i januari (de tycks ha en varia månad just nu), jag köpte några böcker som såg bra intressanta ut eller hadde så lågt pris att man kunde chansa att de kunde vara intressanta:
13th Age RPG: Book of Ages
13th Age RPG: Fire & Faith
Äventyr: Nordhelm & Österlanden
Legend: Land of Ice and Stone
Wargames Illustrated nr 409
Deus Vult: Shadow Societies
Deus Vult: Rouen
Deus Vult: Sanctuaries
Atlantis: The Raven Braid
City of Cats (5E)
Deadlands: The Way of the Righteous
Mindjammer: The Enhanced Commonality Space Schematic, Poster Map