Idag har jag köpt...

Det är jättebra med folk som köper för mycket rollspelsböcker! För då kan jag låna dem, köra en kampanj, lämna igen dem och slippa ha hyllan full med döda böcker efteråt! :D
Jag är rätt stolt över att ha en ganska anspråkslös rollspelssamling, 1½ hyllplan bara (och en tärningssamling på en 4 tärningsset och några extra t6:or)

Last edited:
Jag var med och kickstartade Unknown Armies 3e editionen, men då bara på PDF-nivå. MEN jag har egentligen hela tiden velat ha spelet i sin Deluxe-utgåva (med SL-skärm som dubblerar som slipcase). Den har dock varit slutsåld sedan länge, och dyr att köpa i andra hand. Fast idag slog jag till och köpte ett ex från Noble Knight!

Detta spel har jag spelat massor i sin första och andra utgåva, och testat på även i sin tredje – men nu skall det bli spela av!

Jag har redan gjort en svensk version av Rollformuläret, som jag skickar med om någon är intresserad.

Attachments

Last edited:
Plockade upp den sista Monstrous Manual jag behövde till samlingen från Tradera. Originalet, de två olika versionerna av den uppdaterade looken, och premium reprint-versionen. Två hårdinbundna böcker kvar tills jag är klar med att ha alla versioner jag är intresserade av att ha till spelet, tre tills jag har alla hårdinbundna TSR-böcker jag vill ha, eller fyra egentligen då en av mina böcker har ett tryckfel men jag har en mjukinbunden version av den boken så det är inte bråttom.

montrousmanuals2.jpg

Plockade upp den sista Monstrous Manual jag behövde till samlingen från Tradera. Originalet, de två olika versionerna av den uppdaterade looken, och premium reprint-versionen. Två hårdinbundna böcker kvar tills jag är klar med att ha alla versioner jag är intresserade av att ha till spelet, tre tills jag har alla hårdinbundna TSR-böcker jag vill ha, eller fyra egentligen då en av mina böcker har ett tryckfel men jag har en mjukinbunden version av den boken så det är inte bråttom.
Helt underbart att höra att du är nära dina drömmars mål med ditt samlarfokus. Jag hejar på dig! Så skönt att få höra att jag inte är ensam, även om jag vet med mig att vi är flera som samlar likaväl som spelar, så är det ändå skönt att få läsa om progressionen hos en annan samlare. Heja heja!

🙏 🙏 🤩

IMG_5910.jpeg

Veckans rollspelsloot består av Call of Cthulhu, Werewolf the Apocalypse 5E och Alien.

Alien plockade jag upp väldigt billigt och tror jag har det mesta nu. Werewolf däremot var fullp is från Alphaspel (lite Hunter tokens slank visst med där). Slutligen så plockade jag upp några CoC-böcker till samlingen också.

View attachment 26808

Veckans rollspelsloot består av Call of Cthulhu, Werewolf the Apocalypse 5E och Alien.

Alien plockade jag upp väldigt billigt och tror jag har det mesta nu. Werewolf däremot var fullp is från Alphaspel (lite Hunter tokens slank visst med där). Slutligen så plockade jag upp några CoC-böcker till samlingen också.
"Men Robert, du har ju redan ett rollspel?"

Ummm… en vän kom förbi med en gåva då han fått dubbelexemplar vid sin beställning. Så det blev lite mer rollspelsloot ändå. 😅

IMG_5920.jpeg

Back