Idag har jag köpt...

Jag köpte en bunt förskapade karaktärer till Shadowdark, som jag ska ha när vi ordnar prova-på-spel på den lokala fritidsgården om några veckor. Det är @verlandes. fel att jag ens börjat titta åt Shadowdark :D

Tillägg: Jag beställde dem igår eftermiddag från Alphaspel. Nyss fick jag en notifiering att de finns att hämta på utlämningsstället. Blixtsnabb leverans!

E5F8CF19-253F-411F-8AD0-DADB66038E61.jpeg
Veckans rollspelsskörd!

Teknochock är ett svenskt cyberpunkigt rollspel som släpptes för en massa himla år sedan.

Sedan tre specialutgåvor till Vampire 20th Anniversary-utgåvan (bara 2,5 böcker kvar där nu!).

Sedan lite handouts. En del blanketter för specialinstitutioner till Call or Crhulhu och Bloodpoints till Vampire the Masquerade.

Sist men inte minst, en av de få sanktionerade World of Darkness-böckerna som inte White Wolf gav ut. Denna är på franska, vilket kanske inte är så konstigt pga den skildrar France.

Fick nyligen hem Fria Ligans nytryck av MUA-böckerna

Grundregelbok
Zoonernas Zoologi
Spelarboken
Pirit
Nordholmia
Hindenburg

Gjorde mig av med mina böcker en gång i tiden. Sorgligt bara att det inte går att få tag i Göborg, Österhavet, Karle och Ulvriket 1&2. Åtminstone som pdf hade varit uppskattat.20251101_221801.jpg

Last edited:
Ulvriket-böckerna är kriminellt dyra.
Ja. Det är lite underligt att tänka att en gång i tiden hade jag till och med hade två exemplar av Den Längsta Marchen, då jag fick två ex levererade troligtvis av misstag när jag fick min förbeställning. Som jag sålde långt innan priserna sköt i höjden.

Jag gjorde mig av med allt för jag tyckte jag var färdig med MUA. Men tydligen inte helt 😅

Hmm, typiskt, missade att köpa en bok på loppisen på Borås Spelkonvent för jag trodde jag hade den, med det stämde inte. :(

Polaris till Leviathan. Jaja, får jaga den på annat ställe. :(

Det som blev köpt dock var en sigillstämpel med 3 olika stämpelhuvuden, och 2 lackstänger.

Last edited:
Räknas det här:
3126894.jpg

Bo Hanssons Sagan om Ringen skiva på CD.

Fick tag på Cairn och Cairn Bestiary på Tradera, vilket är 12:e spelet jag testar på uppmaningen av tråden https://www.rollspel.nu/threads/vilka-rollspel-borde-man-testa.85975/ med undantag från egna inlägget, då nån tyckte jag borde bredda mina vyer. Vilket väl stämde då jag inte gjort det sedan Forge-eran. Förhoppningen är att testa det i jul.

Jag var på Scifibokhandeln i Linköping i helgen och såg Skerples The Monster Overhaul. Det är en sån där högt aktad OSR-bok som tenderar att bli omöljig att få tag på, så jag slog till och köpte den. Ska försöka ta mig samman och skriva en recension.

Jag var på Scifibokhandeln i Linköping i helgen och såg Skerples The Monster Overhaul. Det är en sån där högt aktad OSR-bok som tenderar att bli omöljig att få tag på, så jag slog till och köpte den. Ska försöka ta mig samman och skriva en recension.
Vad kostade den i butik, om man får fråga?

Ja, herrejäklar. Igår skickade jag iväg årets sista rollpelsbeställning och den gick till Noble Knight Games.

Till AD&D blev det Elminster's Ecologies I som är det första tillägget till boxen Elminster's Ecologies och går in på flora och fauna i två områden i Forgotten Realms. Det blev också Monstrous Compendium Mystara Appendix, en monsterbok till världen Mystara då.

Till D&D 3.X blev det en Monster Manual IV, den enda jag saknade till det spelet. Den ska framför allt användas i en kampanj jag har där världen invaderats av kaotiskt muterande varelser så ju mer bisarra varelser, desto bättre.

Till Torg blev det äventyren City of Demons och Central Valley Gate samt tilläggsböckerna Pixaud's Practical Grimoire (nya formler), The Godnet (Kristcyberpåvedömets Internet) och Infiniverse Campaign Update #3 (samlar vad som hänt i hela Torgvärlden under ett år ca).

Till Traveller the New Era blev det en spelledarskärm och en bok om utomjordingar, Aliens of the Rim #1 - Hivers and Ithklur. TTNE är ett av spelen jag inte bryr mig om att samla allt till men några saker finns det kvar att köpa.

Till Castle Falkenstein blev det Steam Age och The Book of Sigils. Vet inte exakt vad böckerna handlar om, men de var billiga och jag gillar spelet.

Sen blev det sista boken jag saknade till Last Unicorn Games Star Trek, nämligen Star Trek - The Roleplaying Game. Det utspelar sig i originalseriens tid medan bolagets två andra spel utspelade sig i Next Generationeran och i och runt Deep Space Nine. Av deras, Deciphers och Asmodees Star Trekspel är det LUGs jag gillar mest.

Sen blev det en klassisk bok från Palladium, The Compendium of Weapons, Armor & Castles. Jag hoppas hitta saker där som inte mina andra böcker på ämnena tagit upp.

Från Bokus blev det också en bok förra veckan. Det är inte en rollspelsbok men jag har tänkt använda den till rollspel och det är ett återtryck av en Searskatalog från 1897. Det passar fint till spel som Castle Falkenstein, AD&Ds Masque of the Red Death, Chtulhu by Gaslight och andra som utspelar sig i perioden. För den som inte vet vad en Searskatalog är så var det en amerikansk postorderkatalog med sin start några år innan denna gavs ut. De var vanligtvis en bra bit över 1000 sidor med det mesta man kunde köpa och det är intressant och bra att få tidsenliga priser på de många produkterna som finns i den. Här kan man alltså se vad ett par "kalsonger", en vanlig snakeoilkur, en tunna godis, ett fickur, en orgel, en spis, ett hagelgevär, en penna, en tvål, en vinddriven såg och en droska kostade, bland många andra saker. Om man är intresserad av andra tidsperioder finns det några andra återtryck, men det är inte svårt att få tag på original heller. Katalogerna producerades till 1993.

Back