Idag har jag köpt...

Har du koll på skillnaderna mellan denna och den senaste?Funderar på att spelleda det här iframtiden och funderar på vilken utgåva som ska användas.
Det var länge sedan jag hade den där utgåvan med alla sköna handouts.
Min uppfattning av nya utgåvan är att den är uppdaterad till coc 7th Ed. Kan vara så att de har snyggat till texten också.
Skulle jag haft båda, skulle kört nya utgåvan och använt handouts från den gamla så som pass och sånt.

Lönen kom in idag. Tyvärr har jag som jag nästan alltid gjort handlat online så jag får vänta nån vecka innan de dyker upp.

Utökade AD&D-samlingen med:
Rock of Bral som var det sista jag behövde för att ha allt rollspelsmaterial till Spelljammer. Har inga av novellerna.
Masque of the Red Death till Ravenloft som är en egen kampanjmiljö som utspelar sig i viktorianska jorden. Har velat haft det ett tag, och jag behövde det också för ett AD&D-projekt jag håller på med där jag håller på att samla ihop allt figurskaparmaterial till båda utgåvorna av spelet (komplett lista med färdigheter, kits, arter osv).
Monstrous Compendium Ravenloft Appendix. Näst sista "monstrous compendium-packet" till pärmutgåva av monstersamlingarna som jag behövde för att den samlingen ska vara komplett. Bara Al-Qadims kvar men den verkar gå för över 100 dollaroonies så det får vänta.
Ruins of Undermountain II. Detta är en del av en stor megadungeon som ligger under en storstad i Forgotten Realms. Jag gillar alla kampanjmiljöerna, men av de som är mest standardfantasy så är Forgotten Realms favoriten. Samlar på mig material till en nån gång kommande kampanj och nåt besök, eller flera ner i "Nedanberget" lär det bli. Av det jag köpte idag så är detta en av boxarna jag velat haft längst och nu var priset acceptabelt.

Drygade ut beställningen med lite saker till TORG:
Infiniverse Campaign Game Update #2. TORG hade flera intressanta idéer. En av dem var att ha en värld som påverkade av spelarna så äventyren hade formulär man kunde skicka in och berätta hur det gått för ens spelgrupp. Det aggregerades sedan och påverkade världen som uppdaterade i månatliga tidningar. Denna bok är en av tre som samlar tidningens uppdateringar.
Kanawa Land Vehicles.
Full Moon Draw. Äventyr. Jag spelar nästan bara färdiga äventyr i denna kampanj, och har tänkt spela genom alla utgivna.
The Land Below. I TORG har världen invaderats av olika verkligheter, kompletta med egna naturlagar. I USA har bitar av kusterna ersatts av en urtidsjungel med dinosauríer. Land below ligger under jungeln.
Cleric's Sourcebook. Då det är TORG så förväntar jag mig massa onödiga regler, mer formler för präster och arketyper som är spelets huvudsakliga sätt man gör rollpersoner på.

Det finns pengar kvar så nu ska jag titta in på Alphaspels hemsida lite snabbt....

Fandå, Alphaspel, ta min pengar bara, gör det! Jag ville bland annat köpa nåt av spelen från posten om vilka spel man borde testa men många fanns inte, och resten var för dyra, eller hade i mina ögon tråkiga teman, så istället blev det:

Det blev två dubbelsidiga rutnätsmattor, svart/grå och blå/grön. Vi använder det inte så mycket, men när vi gör det är det trevligt med en som är större än den vi använder nu, och färger är välkommet.

Weird, weird west
och All this and WWII, 2 Marvel Super Heroesäventyr om verkar ha exakt samma tema som mitt hemsnickrade äventyr som vi skulle börja på imorgon om det inte vore för sjukdom.

Monsters of Faerun till D&D 3.0/Forgotten Realms.

More Mythic Places till Ars Magica 3rd ed.

DarkTek till Dark Conspiracy. Dark Conspiracy är ett skräckspel från GDW och jag tror det använde samma regler som samtida Megatraveller, Twilight 200 mfl. Världen är typ postapokalyptisk nutid där främmande varelser, en del med ofräsh biotech invaderat vår planet. Lite Hellraiser, lite cyberpunkaktigt men inget söm höll speciellt länge.

TWERPS. The world's easiest role playing system. Namnet är en parodi på GURPS, men jag vet inte hur parodiskt resten av spelet är.

Kanske klart med rollspelsinköpen för denna månad.

DoD23 regelboken (inbundna boken)... har funderat ett tag på att köpa den...men har inte kunnat motivera den riktigt.,...med 2 olika boxar redan.... MEN 292kr på alphaspels rea och bits and mortarprogrammet så man fick PDF:en oxo....så ja,,,dp bidde det ett köp....får se om plasten någonsion tas av eller om den fröblir inplastad ;)

DoD23 regelboken (inbundna boken)... har funderat ett tag på att köpa den...men har inte kunnat motivera den riktigt.,...med 2 olika boxar redan.... MEN 292kr på alphaspels rea och bits and mortarprogrammet så man fick PDF:en oxo....så ja,,,dp bidde det ett köp....får se om plasten någonsion tas av eller om den fröblir inplastad ;)
Motivera? Nu förstår jag inte riktigt... 😀

Motivera? Nu förstår jag inte riktigt... 😀
Motivera ur perspektivet att jag redan har boxen på både svenska och engelska...och EP Ugglas bok med rovriddarens kastell.....samt att jag inte använder fysiska böcker så mycket för mitt spelande/spelledande.... Läser mest på min stora eboksläsarew (i färg).......men gah... My precios....bidde köpt ändå ;)

Beställde just The Whispering Vault samt några små supplement från Lulu (tyvärr hade de inte de två viktigaste supplementen, Dangerous Prey och Book of Hunts).

Har du koll på skillnaderna mellan denna och den senaste?Funderar på att spelleda det här iframtiden och funderar på vilken utgåva som ska användas.
Jag skulle kört den uppdaterade åtta dar i veckan. Nyutgåvan innehåller inte bara uppdateringar och förbättringar av de befintliga delscenarierna utan har även ett par helt nya. Roligast är det att där man tidigare bara gav spelarna en hand-out som beskrev händelser i det förgångna så spelar dem istället. ("Det är nu det tredje korståget och ni är frankiska riddare. Här har ni rollformulären. Ge din riddare ett namn så kör vi!") Det ger spelarna en oerhörd känsla för förhistorien. Dessutom så får man ge spelarna en karta över Konstantinopel hela tre gånger fast med ca 700 års mellanrum.

Back