Nekromanti Idag fyller jag 50 år

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Äsch då! Det här missade jag igår, så dumt.
Nå ja: ett stort Grattis i efterskott!


Är det Upp & Ner du ska flyga med?



/Feliath — min flickvän brukade jobba åt dem
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Re: Grattis!!

Nix, men jag fick en sexig d100 av en i spelgänget, en genomskinlig d10 med en liten svart d10 inuti.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Grattis i efterskott!

Det låter mysigt och välförtjänt. Hoppas ballongflygningen blir lika bra som en perfekt kladdkaka!
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Varenda jävel fyllde år den 20e. Jag åkte hem för att fira min flickvän och tror du inte att de som sitter bredvid oss på resturangen firar någon också? Sedan gick vi ut på något ställe där halva lokalen tydligen var hyrd av ett gäng där 4 fyllde år samma dag.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Mekanurg said:
Nix, men jag fick en sexig d100 av en i spelgänget, en genomskinlig d10 med en liten svart d10 inuti.
Grymt. Jag vet en av mina spelare som köpte en T6 som var precis sådär. Eftersom jag spelar Feng Shui, där man ska slå en negativ och en positiv tärning så skulle jag vilja få tag på sådana. Vet du var dina kompisar för tag på T100:an?

/Han som förvisso ogillar genomskinliga tärningar då de är svåra att avläsa
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Och idag så fyller jag 20!
Grattis, du med! Tjugo, det är ju då man börjar få självmordstankar och kronisk depression på allvar. Den där sköna, krypande ångesten som i början ligger och retar en i bakhuvudet, likt ett eksem man inte kan låta bli att klia på, som senare - när man närmar sig trettio - förlamar en som en curaredoppad blåspil; man är oförmögen att göra något åt sin situation, men fortsätter vara vid fullt medvetande hela tiden. Ungefär som de där giftspindlarna vars gift inte paralyserar eller dödar sina offer, utan bara löser upp deras cellvävnad som en snabbverkande syra. Ens föreställningsvärld dränks i en ocean av ändlösa plågor; och trots att man är bruten, sargad och besegrad så förnekas man ändå någon möjlighet att avsluta allt lidande.

Tjugo låter så ungt - som om man skulle ha så många möjligheter och drömmar att uppfylla på livets väg framför sig - men tro mig; de bra åren har redan förflutit och kommer aldrig tillbaka. Du har tur som fortfarande kan minnas dem någorlunda väl. Om några år så kommer du att tänka tillbaka på denna din tjugoårsdag och jämra dig över att du inte ägnade mer tid åt att insupa minnena från din goda ungdom. Du kommer att försöka tänka tillbaka, men vid det laget kommer det att vara försent, och de enda minnen du kommer kunna spela upp inför din inre syn med någorlunda skärpa och klarhet kommer vara sådana av total svärta och mörker.

När du blir tjugofem så kommer du att börja märka de första tydliga tecknen på förruttnelse. Livet har inte ens börjat innan det slits ifrån dina greppande händer med sådan obönhörlig kraft att skinnet flås från dina fingrar. Och när du väl blivit tjugoåtta så kommer du att titta tillbaka på denna din tjugonde födelsedag och fråga varför du inte bara gjorde dig själv en tjänst och hoppade ut framför en skördetröska medan du ännu hade ett liv att sätta punkt för, och därmed sluppit alla dessa år av besvikelser, lidande och elände.

När du väl blir trettio så kommer du inte ens att bry dig längre. Alla önskningar och drömmar du någonsin haft kommer att upplevas som bleka, flyktiga avtryck på tunt glaslinne, såsom minnesbilderna av en dröm. Alla dina ambitioner kommer att vara bortblåsta tillsammans med ditt hopp och din självrespekt, och likt en hålögd zombie så kommer din tillvaro att domineras av ett avtrubbande, ogenomträngligt töcken av förtröstelselöst mörker. Och det värsta av allt är att du vid det laget inte kommer sörja att livet ditt är slut, utan tvärtom snarast kommer att vara tacksam för att du blivit mentalt förberedd på att börja uthärda de många kommande årens oförtröttliga helvetesplågor.

Så Grattis på tjugoårsdagen!

(Som en avslutande tanke; när folk grattar dig och sjunger "ja må du leva uti hundrande år" - visst låter det ännu som en glad tanke? Jag gissar att du ännu har två-tre födelsedagar på dig innan du kommer börja tolka den textraden som om de hånfullt lade en förbannelse över dig.)
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Ähhh, det gäller bara att komma in i andra andningen, vilket sker nån gång runt 30+.

Livet är fint, kroppen lyder bättre än nånsin och rynkor är visseligen skit men de är ändå bättre än finnar. Ekonomin är balanserad, man har viss pondus i både privatlivet och yrkeslivet och man känner inget tvång att vara snyggast eller smartast, för det är ändå helt kört.

Så: Crocsen på, låt åldersnojan sväva iväg som en rök från utegrillen i villaområdet, relax, koppla av. Det blir bara bättre!

/Magoo, nu med positivt tänkande
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Och när du väl blivit tjugoåtta så kommer du att titta tillbaka på denna din tjugonde födelsedag och fråga varför du inte bara gjorde dig själv en tjänst och hoppade ut framför en skördetröska medan du ännu hade ett liv att sätta punkt för, och därmed sluppit alla dessa år av besvikelser, lidande och elände."

Tack som fan din jävel! Som om jag inte hade nog med oro över min annalkande 30-årsdag redan. :gremfrown:

Att fylla 50 när man har en familj som älskar en och en framgångsrik karriär inom sitt fält verkar inte så värst blodigt. Men om vi väntar 20 år till så lär Rising säkert också ha några observationer om detta jubileum. Förutsatt att han nu lever så länge.
 
Top