Nekromanti Idéer till rollspel som ännu inte finns

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Ännu en idé

är inte den från liftarens guide till galaxen /images/icons/wink.gif ?

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Mina Idéer till något nytt

iofs måste jag kontra, the tomorrow people finns redan t.ex abberant eller trinity. väldigt välgjorda och bra rollspel rekommenderas varmt.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ännu en idé

"är inte den från liftarens guide till galaxen ?"

Inte en centimeter.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
"Jag har iofs ett par andra balla idéer, men de håller jag för mig själv ett tag."

framtida produkter att se fram emot(eller inte se fram emot)??


/King Kromm
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"framtida produkter att se fram emot(eller inte se fram emot)??"

Eventuellt.

Det säkraste tecknet på att jag börjar skriva på en idé är att jag slutar prata om den. /images/icons/wink.gif

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
En annan fransk serie...

Jag ser att en fransk serie har föreslagits två gånger och då kom jag att tänka på en annan:
Les Mondes Engloutis. (Spartakus & the Sun Beneath th Sea, fast jag föredrar den franska titeln)
-Helt underbar serie, komplett med sol under havet, en värld i ruiner, pirater, ascool musik och konstiga djur.

Ulysses 31 vore tufft också, men det är snarare en idé till en redan existerande system. (Odysséen i rymden, typ).

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Shiinit (Druid)

Veteran
Joined
26 Aug 2000
Messages
7
Location
Sweden
Har några ideér att tillägga...

Centralamerika: Inka, maya, ni vet dom gamla indianerna. Befjädrade ormar, blodiga offerriter och jaguarer? Kan det bli bättre, egentligen.

Monster: Varför inte vända på steken(har nog gjorts tidigare men iaf) och spela koboldigt monster istället för Stor Krigare I Skinande Rustning. Gnoller, orcer, och alla de andra, om det inte redan har gjorts förstås. Fast det skulle nog bli knpigt med regler och sådant, men det är en idé.

Orientalsik/Germansk medeltid: Blanda samurajer, ninjor och österländsk filisofi(om ni vill) med Arthur, drakar, magiker alá Merlin och riddarordnar(fast med samurajer?). Sätt Ming-kejsare på tronen och låt hans lojala samurajer ha ihjäl de fula vättarna som springer i skogarna....

Um, sen hade jag nog inga fler tokiga ideér... Nu kan jag inte ärligt säga att jag vet om inga rollspel gjorts på följande ideér elelr om det över huvudtaget går att göra rollspel av ideérna....
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Mina Idéer till något nytt

"Det var en gång en rymd ( krille har redan nämt detta men det ÄR en bra idee )"

Krille har det väl i sin byrålåda också som ett blivande projekt?

"Time lords / Dr Ho Jeeep VEM vill INTE flyga omkring genom tiden i en telefonskiosk."

Finns redan på nätet i PDF-format att ladda hem, och det heter också "Time Lord" och är skapat av Ian Marsh och Peter Darvill-Evans

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Matrix borde bli populärt som rollspel

Finns redan i PDF, är baserat på West End Games D6 Legend System

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Matrix borde bli populärt som rollspel

"Taskig layout på spelet men annars massa material."

Kan hålla med där, men man bör inte sätta så höga krav på layout för spel som är gratis, alla är inte utbildade på det... Men jag kan säga att de svenska gratisrollspelen genomgående har bättre layout mot vad de framförallt amerikanska har. (finns undantag dock).

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top