Nekromanti Idéer till en oväntad händelse.

Laha

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
17
SPOILER VILDDJURETS MÄRKE

Ja. Så i början när de blir nötta av Baumelos hantlangare gick det åt pipsvängen för rp. De försökte skydda flickan och åkte på storstryk! Men ville inte riktigt döda dem så tyckte det verkade vettigt att hantlangarna bara slog dem medvetslösa när rp nästan var döda. Så nu står hantlangarna med 2 medvetslösa rp och en som lyckades fly med 1hp i form av en råtta.

Kan förresten en rp förvandla sig till en råtta som bortbytling via deras skepnadsskifte?

Vad tycker ni, ska de dumpas i en gränd med npgot hot? Ska vakterna ingripa? Ska dem ta dem tiöö Baumelo, vad skulle han göra? Utnyttja eller brännmärka dem, som hantlangarna hade lovat att de skulle bli om de tog flickans parti?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,367
Att förvandla sig till en råtta kräver hamnskifte. Bortbytingarnas förmåga är väl begränsad till att ta andra människors/humanoiders drag?

Jag hade låtit stadsvakten ingripa. Fängsla dem och förhör dem, låt dem knyta bekantskap med Kapten Marvello och några andra figurer inom vakten. De kan ju bli släppta med en varning eller liknande om de inte anses skyldiga eller om vittnen backar upp dem.
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Det sista Marvello (och inte minst Nattbäcka) vill ha i Fästet är bråkmakare. Och en ordentlig strid, med till och med vapen dragna, mitt i staden kommer inte godtas. Så, jag håller med Paal. Eller att vakterna kommer och frågar vad som sker, men att Baumelos hejdukar intalar vakterna att det bara var ett missförstånd. Alla går fria, flickan smiter (eller tas hand om av Baumelo), och RP kan fortsätta med sitt.
 

Laha

Veteran
Joined
30 Aug 2016
Messages
17
Tack för förslaget, jag kör på det! Jag kommer låta vakterna låsa in hela bunten och de kommer få gå in en och en till Marvello. Sen ber jag dem skriva ned händelseförloppet på ett papper utan att de får diskutera det innan. Marvello ska försöka lista ut om vittnesmålen han fått stämmer överens med deras egna historier tänker jag.

Om de inte gör det har jag inte riktigt listat ut vad för straff det blir.. Kanske bara en varning. Det var ju trots allt ingen som dog eller skadades utom dem själv :p..

Med tanke på att de gick in för att skydda flickan kommer han troligen se lite lättare på saken för deras del. Lakejerna däremot blir nog inburade eller utslängda eftersom de var dem som attackerade, vilket kanske kommer göra det lättare i slutet. Deras vapen de tappade tog inte vakterna hand om så de får ett litet "straff" för att vara oaktsamma. Flickan kanske Baumelo får tag på så smårning om och tar hand om henne..
 
Top