Nekromanti Idéer om supertjejig textbaserat rollspel

RandigGurka

Veteran
Joined
14 Apr 2009
Messages
4
MUUSH MUUSH!
Jag skulle behöva hjälp med att förverkliga dessa idéer som jag gått omkring och ältat skit länge.
Tänk om det skulle finnas ett mysig rollspel som är alla tonårstjejers dröm. (Inte för att generalisera varenda tjej nu.) Typ med tema "Internat skola för kändisbarn?". Okej, ni kommer alla säga: "Det finns hundra sånna redan!", men sanningen är att det faktiskt inte finns så många på svenska.
Jag vet att det finns jätte många seriösa rollspelare där ute (jag syftar framförallt på tjejer) som skulle vilja ha något som inte har någon WoW feeling eller som har Harry Potter-tema.

I alla fall, jag söker folk som antingen har förslag och/eller skulle vilja hjälpa mig med detta. Om ni vill veta var det hundra år sen jag överhuvudtaget höll på med kodning och det var ändå inte myk, så om idén går igenom hade det varit kul med folk som kan den biten.

HÖR AV ER!! :gremlaugh:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Jag är inte ett dugg intresserad av textbaserat rollspel, men jag vill ändå erbjuda ett "hejja hejja". Hoppas det går vägen. Fler tjejer i rollspelshobbyn är helt klart ett ädelt mål. Speciellt som jag är litet tjejig i mina rollspelspreferenser.
 

Trudvi

Veteran
Joined
6 Jul 2008
Messages
11
Location
Göteborg
Jag är helt och hållet ett big fan av textbaserade rollspel (även ifall dess peak försvann efter Promes lade ner.. jag är bitter) men Internatskola för kändisbarn är inte min grej tyvärr. Men! Precis som Genesis hoppas ja det går vägen. :gremsmile: Godspeed!

Och om du behöver hjälp med karaktärer eller liknande så absolut.
 

RandigGurka

Veteran
Joined
14 Apr 2009
Messages
4
Hehe, det var mer ett exempel. Jag har absolut ingen aning om vilket tema jag ska följa... Någon som har ett bättre förslag?!
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
om du vill attrahera unga tjejer att börja rollspela så är väll inte temat det viktigaste du bör fråga dig utan snarare hur du ska marknadsföra projektet?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Jag tycker det är en kanonidé, men efter en sökning ser jag att det är inte helt enkelt att börja skapa egna textbaserade rollspel, särskilt inte om de ska vara online. Är det planen?

Annars finns det många som rollspelar via forum, som det här, och forum är enkla att installera.
 

TomasHVM

Swordsman
Joined
7 Feb 2003
Messages
508
Location
Oslo, Norge
For noen år sida skrev jeg spillet BandBiz for noen jenter som jeg spelade med. Det handlet om en gjeng jenter som ville gjøre suksess i musikkbransjen, som band. Det var svært lovende, men ble lagt ned fordi jeg hadde for mange andre prosjekter å drive med.

Du må gjerne stjele ideen. Bandet er ei veldig god ramme rundt fortellingen om et ensemble, slik det ofte er i rollespill.

Lykke til!
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,002
Location
Umeå
Hå, helt klart! Anpassa Polaris med unga damer pratar på internet-snack, låt spelet behandla en skoldag. De träffas och diskuterar på något msn-chatrum vad som egentligen hände under dagen. Nyckelfraser som "Meh, så var det ju inte alls det!" och "Ja helt klart och då....!" och ja, jag ska hålla tyst för jag vet inte alls hur gymnasiekids snackar... Men, så skulle jag lösa det hela. :gremsmile:
 
Top