Nekromanti Idé till framsida.

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Behöver idéer till en framsida inför en kommande Expansion till Edo. Expansionen skall vara centrerad omkring spöken/andar och legendariska platser. Som läget är nu är jag helt tom på allt vad idéer heter så allt är välkommet.
Notera att befolkningen är humanoida djur.

Bifogar första framsidan till grundboken.

(Edit: Fixade till storleken på bilden, tack för upplysningen Solve.)
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Är det bara jag eller är den där bifogade bilden i allra minsta laget?

Ja, nu vet jag ju inte så himla mycket om asiatiska andar, men om jag vore du skulle jag se vad jag lånat mig av främst eller helt enkelt plocka fram mina favoriter bland sådana och sätta ihop en komposition av det.

Vad tycks om det?
Ska förövrigt se om jag inte kan hitta några sådana bilder själv som jag skulle kunna tänka mig att se på en bok som sådan.

Edit: Googlade på "japanese spirits". Vet inte hur det är med dig men jag gillar nog Japan mest just för att jag vet mer om det än t.ex. Kina eller Vietnamn - även om mina kunskaper om asiatisk kultur idag är dåliga över lag. Då hittade jag den här infon (Wikipedia-artikel om japanska, legendariska varelser och väsen) som för en sån med ditt intresse säkert är välbekant. Jag började "bildgoogla" dessa varelser i tur och ordning, och redan den fjärde varelsen, Abura-Sumashi, tilltalade mig - "Wow, vilka coola illustrationer, vilken varelse - perfekt som tilltalande frontfigur på ett omslag!" Den där den här illustrationen liksom... :gremsmile: Eller den här!

Kort sagt, jag tycker att du ska leta referenser som för dig känns Edo.
 

Tomas Lööw

Veteran
Joined
6 Apr 2009
Messages
23
Location
Linköping
En Torii (En sån där Shinto-port) i en glänta eller på en kulle, insidan av toriin är en portal till andevärlden och ett virrvarr av olika andar och annat otrevligt syns däri. Några har lämnat portalen och rör sig mot betraktaren.

Kanske en grupp äventyrare i förgrunden sedda bakifrån som ser detta och gör sig beredda?
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Ooh, vi talar ju samma språk :gremsmile:

(Har du läst The lurking fear? Tänk typ Martence-familjen som lever under marken :gremsmile: ).

...Och har du inte läst den, så finns den uppläst av Ernst Hugo på PB. Eh... men jag hr för mig att du hade hört honom läsa det, men iallafall. :gremsmile:
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Spellede ett liknade äventyr med degenererade underjordingar för inte så länge sedan. Tyvärr krävs det numera extrema metoder för att lyckas skrämma mina spelare... the bastards.
 
Top