Inspirerat av den här tråden och w176s inlägg i en annan genustråd om medeltidens kvinnor (med Terry Gilliam tror jag?) så fick jag en tanke på ett rollspel: Comtesses 1350 och grundidén är att man spelar grevinnor (egentligen adelsfolk) i post-svarta dödens Frankrike. 1350 är godtyckligt - egentligen ska det vara andra halvan av 1300-talet.
Jag är osäker på hur seriös den här idén är just nu. Känns som att historie-delarna är lite mycket bök för mig att hinna sätta mig in i ordentligt.
System med fokus på hovintriger, kanske storskalig strid också.
Kanske en sån där grej som skulle fungera om vi fixade ihop lite folk och skrev? Vem som helst kan skriva i dokumentet om man vill bidra där. Se det som en idépöl.
Jag är osäker på hur seriös den här idén är just nu. Känns som att historie-delarna är lite mycket bök för mig att hinna sätta mig in i ordentligt.
System med fokus på hovintriger, kanske storskalig strid också.
Kanske en sån där grej som skulle fungera om vi fixade ihop lite folk och skrev? Vem som helst kan skriva i dokumentet om man vill bidra där. Se det som en idépöl.

Man måste ju kunna mörda sin make för att som änka kunna styra sina områden själv. Samma gäller med att förgifta sina söner in i en koma så att man kan styra i deras namn.