NYHET ICv2 släpper sin topp 5-lista över bästsäljande rollspel igen!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag som Transformers-fan är både lite förvånad ändå, och lite deppig, över att Transformersrollspelet verkar sälja så bra.

Jag var… inte så imponerad av det när jag läste det. Blodlöst, poänglöst, nogsamt tvättat från allt som skulle kunna skava eller vara intressant. Och dyrt. Det tillsammans med att franchisen ändå knappast kan kallas glödhet (Bumblebee funkade ju, men annars körde ju Bay filmerna rätt så ordentligt i diket och det är ganska sällan jag ser leksakerna på hyllorna. Men kanske är de nuvarande tv-serierna mer populära än jag antagit?) gjorde att jag antog att det skulle landa ganska dåligt.

Men oh well, det är inte som att jag har fingret på pulsen på vad den amerikanska publiken vill ha.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
IDW som gör serieversionerna har fått ur sig en hel del bra.
Absolut. Även om de hyfsat nyligen först rebootade sitt serieuniversum och sedan blv av med licensen… Kanske underskattar jag hur stot seriemediet är.

Seda har ju rollspelet i princip ingenting med IDWs utmärkta serier att göra heller. Tvärtom är det ju just i många fall de bra IDW-grejerna jag saknar…
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Nu slog det mig att det kanske inte är så konstigt att Hasbro-licensierade spel går bra. Det handlar kanske om distribution, att spelet går ut brett i massor med butiker genom Hasbros kanaler. Exponering är viktigt när det gäller försäljning.
 
Top