Nekromanti ICQ

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Är det bara jag eller är ICQ indikatorn hel mulig? När jag inte är inloggad på ICQ lyser min blomma grönt på rollspel.nu och när jag är inloggad så lyser det rött... är det bara jag eller är det något som inte stämmer ???

Nightfang som inte har förstått sig på ICQ tillfullo än

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Senaste gången jag kollade tycktes det fungera för de flesta men det ser lite skumt ut just nu, alla inloggade är offline på ICQ. Men forumet använder sig bara av Mirabilis egna system för detta, så det är inte så mkt vi kan göra åt, är det nåt fel så är det i deras system.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Jo föresten. Tror du att en Firewall kan vara någon elak liten bov i denna lilla fråga... jag sitter nämligen bakom 2 st...

Nightfang som vill vara säker

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jupp. ICQ har extremt stora problem med brandväggar, i senare versioner har de faktiskt (otroligt nog, det är inte mkt de gör rätt) fixat en del av problemen. Men sitter man bakom brandväggar så händer allt möjligt konstigt, meddelanden kan komma dubbelt, eller försvinna helt och hållet, ibland får man ingen kontakt alls med nätet osv. Så att web-grejen för att kolla om nån är online inte fungerar känns inte helt otroligt.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 
Top