Nekromanti icewind dale

zeor

Veteran
Joined
1 May 2002
Messages
9
Location
älvsbyn
om det är någon somm har läst icewind dale.
jag undrar omm den är värd att läsa??
/images/icons/kiss.gif/images/icons/smile.gif
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Japp... den har jag läst och tycker att den var riktigt bra!
men jag tror att man ska spela i forgotten realms eller åtminstone ha gjort det nån gång, så att man känner till världen och varelserna som lever i den. Har du gjort det
så är den helt klart värd att läsa.. om inte så vet jag faktiskt inte, jag har spelat i FR så jag kan inte svara på det. Språket i böckerna är simpelt men det finns en jävla massa stavfel i vissa perioder av böckerna (i legacy of the drow skriver han Lloth i stället för lolth, vilket åtminsone jag stör mig på=).
Men de är riktigt bra och undrhållande så jag skulle såga att den är läsvärd, även om man inte är ett fan av FR, bara man orkar läsa en tusen sidor lång bok förstås./images/icons/laugh.gif/ Jonas
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

(i legacy of the drow skriver han Lloth i stället för lolth, vilket åtminsone jag stör mig på=).

<hr></blockquote>


Inte i närheten av hur mycket jag stör mig på alla Salvatore-fan som har fått för sig att Lloth är den korrekta stavningen... för tusan bövlar, när blev mörkalver walesare?
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
läs dark elf trilogy först innan, jag har inte läst icewind men det sägs att det är en fortsättning på dark elf, och den e riktigt bra! det ska jag säga er... hmm känner nästan för att läsa om den nu när jag tar upp den/images/icons/laugh.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har inte läst böckerna själv, men man snappar ju upp en del om man slösar bort sin tid på diverse mailinglistor. I alla fall: Icewind Dale-trilogin skrevs först, och eftersom Drizzt blev så populär så skrev Salvatore ihop tre böcker till om Drizzts bakgrund, Dark Elf-trilogin. Dark Elf-trilogin utspelar sig alltså innan Icewind Dale-trilogin, men är skriven senare. Lite grann som Star Wars alltså.
 
Top