Nekromanti Ibland vill jag skriva...

Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
...om warhammer FB eller 40K....synd att det inte finns något forum för det. Skulle ni anse det negativt om jag drog igång en tråd på rollspelsforumet(som är det som ligger närmst....)?

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Om du har något att säga blir jag glad! [NT]

Jo det blir jag..

/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Jag skulle gärna skriva ....

Men är det ok att skriva på rollspelsforumet om Warhammer FB eller 40K? Det tror ju jag att det nästan inte är...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jovars

Det tillhör ju SF/Fantasy-kultur så det är väl okej att skriva om det där..
SF/Fantasy har ju föresten blivit lite av det OT-forum folk ville ha för länge sedan.. /images/icons/smile.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Elias_UBBT

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
80
Location
Lund
Re: Jovars

Snälla, bespara oss det!!

------------------------------
Dum vivimus vivamus
Elias
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Jovars

Jag lovar att ta hänsyn till din åsikt. Men målandet av figurer måste kunna ses som en kulturyttring!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hurra! En warhammer-diskussion!

Igår så satte jag mig och målade lite för första gången på länge. Jag tog en skaven och satte extra mycket fläsk på honom så han blev extra lång. Sedan satte jag ett tvåhandsvapen i hans egna hand som han svingar. Killen í ledet bakom honom duckar förskräckt. Ascoolt. /images/icons/wink.gif

Om någon vill veta mer om mina orginella skaven så är det bara att fråga..
(För dem som inte vet det så är skaven=råttmänniskor)



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det skulle nog funka där ja..

Jovisst, det skulle nog bli bra där. Som du säger så är det nog närmast vad det gäller att komam i närheten av Warhammer.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Hurra! En warhammer-diskussion!(OT)

Min Chaos dragon är svår som f-n att limma ihop och det blir skarvar överallt. Har du något tips på hur jag ska jämna ut skarvarna och fylla ut dom(Modellmassa? ). Hur målar man en drake snyggast?

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Hurra! En warhammer-diskussion!(OT)

Det låter förresten som att du är ganska duktig iom att du gör conversions....Det är kul!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nja.

Jag har målat ca 20 skavens i hela mitt liv. Dom är inte SÅ snygga, men jag har trixat med dom så att dom är rätt läckra iallafall.. Jag antar att jag har rätt lätt för att komma på visioner och förverkliga dom när det gäller design av alla de slag. Men en drake har jag ingen aning om hur man får till.. /images/icons/crazy.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Nja.

Vad gör du med 20 skavens? Det räcker inte riktigt till för att fajtas....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Näh.

Nej det gör ju inte det.. /images/icons/smile.gif

Jag har helt enkelt inte hunnit måla fler fastän jag har hållit på i ett år.. Jag har bara haft tid över ibland.. Fast en sak som är läcker med skaven clanrats är att dom kan konverteras lite hur som helst. Av mina clanrats har jag gjort en plauge monk, 4 gutter runners, och 1 gutter runner ledare/assasin.

Så jag har inte fajtats med om än, förutom två små skirmish-battles.. Men när jag målat upp dom jag har redo nu kommer jag ha tillräckligt för 500p-slag! Wheee! /images/icons/smile.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Näh.(OT)

Låter ballt. Ärligt talat så lider jag av samma problem med min chaos arme, jag måste få den målad och det tar evigheter innan jag blir klar.....Som tur är med Chaos så kostar modellerna rätt många poäng, så jag får färre modeller att måla.....Weeha!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Det skulle nog funka där ja..

Men det känns som att ett forum för figurslagsspel skulle vara ganska bra.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaaa.

Iof har du ju rätt. Om man kunde sammla t. ex wharhammer, andra figurspel, koretspel och sånt på ett forum. Det skulle nog faktsitk vara bra !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Shadar Fal

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
184
Location
Bankeryd, Sverige
Re: Näh.(OT)

Ja, man brukar inte få tid över för att måla.
En vän till mig hade precis köpt alla sina Skaven clanrats när den nya skavenboxen kom ut. Han tyckte det var ganska tråkigt. Men han satte sig och målade sin 50 clant råtter som såg likadana ut. Det är tråkigt kan jag ju säga. /images/icons/tongue.gif

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Näh.(OT)

Fan. Det skulle ha gjort mig deprimerad. Men att han inte hade bättre koll på när nästa skaven pryl kom ut alltså, det är en miss. Som tur är har vi en games woekshop butik här i stockholm där jag köper allt, och dom har koll på när saker kommer....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Warhammer-anekdot/krönika

Likadana? Hmmmm, jag funderade faktiskt på att köpa high elves först, men det hade jag nog aldrig stått ut med.. Dom måste ju se likadana ut! /images/icons/shocked.gif

Nä, mina råttor är rätt kaotiska.. Officiellt är dom beväpnade med spjut och sköldar, men dom _flesta_ har spjut. Rätt många har sköldar. En del har extravapen. (Det ger ju mer karaktär, och sedan så kan man bestycka dom annorlunda med bara lite fantasi.. En fördel! /images/icons/smile.gif) Dessutom så viftar dom med spjuten vildsint, och är lite vilda överhuvudtaget. Toppen nås med den skaven jag fläskat upp till en Obelix-variant.. /images/icons/wink.gif Han viftar med ett tvåhandsgissel i en hand. Råttan bakom honom duckar förskräckt.. /images/icons/wink.gif


Alla ser grymma ut. (Tycker jag! /images/icons/wink.gif)
En del ser riktigt imponerande ut.
En del ser lite småknäppa ut. (T. ex en med en skylt som säger "I love rock 'n roll".. Gjorde den för att visa upp för mina kompisar som alltid lyssnade på den låten.)


Jaja, nu när Warhammersnacket har gått igång så skulle jag vilja påpeka att min "grupp" har växt till en "liten armé" efter en halv veckas frenetiskt målande! Spelade en liten skirmish-strid med två kompisar.. Jag skulle testa mina läckrare trupper så jag tog en magiker, en gasgranatskastare, 5 gutter runners (läskiga infiltratörer) och en.. en.. hehe.. en warpfire thrower! Muahahaha! (En råtta med en napalmskjutande tratt om någon undrar.)

Gutter runners sprang runt, utmanövrerade, och pepprade alla fulla med kaststjärnor. Warpfire throwern grillade ledarna för bägge fiendesidor! /images/icons/laugh.gif Men dom klarade sig knappt /images/icons/frown.gif.. Det slutade med att jag krossade min ena kompis bara för att bli krossade av min andra kompis som kom från ett annat håll. Suck. Jaja kul var det iallafall! /images/icons/smile.gif



/Arvidos- Som har använt rätt många smileys i detta inlägg.. /images/icons/crazy.gif
Death by the red hand!
 
Top